Lite funderingar

charmed

Ny medlem
Lite funderingar
Tjenare... hadde nu i vinter tänkt pallra mig iväg en sväng till Alperna och kanske till kittel eller nuolja men då slog det mig att jag skulle behöva en ny bräda. Så har lite funderingar över vad jag ska köpa för någon. Jag är 1.77-1.78lång väger ca: 73 tunga kilon och åker allt från park till puder.

Därför undrar jag ska jag skaffa en Freeride / Freestyle bräda ?

Är 1.60 för lång eller. Ca: vilken längd ska jag ha?
Vill inte ha en för kort så det inte går att åka bra i puder och inte för lång så det blir svårt att leka omkring i parken.

Har inte åkta på ca:2år så är inte så insatt i hur brädorna är i dagsläget.

Så har ni nå tips på en bräda (längd på den) som jag kan mixxa ihop med ett par Van mantra och Drake F60 och piska småttingarna i backarna iår?

Alla förslag uppskattade!

Tack på förhand Oskar

Lite funderingar
Burton Custom 158cm
Burton Custom X 160cm
Burton Indie 158cm
Burton Bullet 157cm
Burton Clash 157cm
Salomon Definotion Alium 160cm
Sims Absolute 158cm
Sims Chaos 158cm
Sims Mark Frank Montoya 157cm

annars kan du ju kolla på alla fabrikatens hemsidor.. lr olika webbutiker..

www.oneoff.com
www.boardstore.se
www.junkyard.se
www.top12.se
www.prostuff.net

och surfa runt och kolla lite konstruktioner på brädorna.. Kolla massa olika forum, läs recensioner och så löser det nog sig=)..

om du har möjlighet så åk på en testhelg och teståk brädorna..

annars är det bara att ta sig till butikerna och klämma lite på brädorna och kolla med säljarna.. Dem kan sina saker(kan man hoppas iaf)..

mvh/daniel

ps: själv har jag införskaffat mig en Sims Absolute 158 som ska piskas i sälen över nyår...

Lite funderingar
Alltså Type-A Jim Mooran Dragon eller vad den nu heter verkar vara hypad rejält eller är den så bra som folk säger (ifall någon som har ÅKT en sådan ku nde lägga en komemntar skulel jag vara nöjd)?

I dagsläget har jag en gammal Pro-Evol blå en 1.56 tror jag, känns dock lite otymplig när jag åker och är väldigt repig :)

Har även en ännu äldre sims som jag kan se träkärnar om jag kollar under brädan så pass hel är den. Men tack för tipsen jag ska kolla runt lite på hemsidorna jag fick och glutta.

Mvh: Oskar

Ps. Nu har jag något att göra här på jobbet iaf! ^^

Lite funderingar
Jag är så här <> nära att beställa en Illuminate Hybricon bräda med tillhörande bindning från usa nu ! 600$ med frakt... brädan verkar vara ganska rå ^^

Argh, denna beslutsångest

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp