Lite hjälp med filmkameror

Laymachine

Ny medlem
Tjenare!
Jag ska jobba en säsong i Lindvallen och tänkte köpa mig en filmkamera eftersom jag tycker det är jävligt roligt att filma helt enkelt. Jag har sökt lite på nätet och olika forum men hittar inget som verkar vara up to date. Har kollat på PD-150 och XM-2, lite på VX2100 och VX2000 (VX2100 verkar vara svår att få tag på beggad)

Har ni som kan något tips? bara mata på med förslag, priset ska ligga runt 10-15k

Kommer mest filma snowboard och skateboard, om det är nåt speciellt man ska tänka på med snow/skate :)

Senast ändrad:
PD-150n är en grym kamera. Lätt att använda, ger grym kvalité och dessutom har den xlr-ljud.
Dock skulle jag rekkomendera dig Canon xm2 om du ska filma skid/snowboard. Den är lite mindre men har nästan samma inställningsmöjligheter men grymt mycket bättre bildstabilisator. Dessutom slipper du betala för xlr-ljudingången som du förmodligen inte kommer använda alltför mycket i en skidfilm ändå. Xm2ans ljud är mer än tillräckligt. Har själv en xm1a som är mer eller mindre identisk med xm2an och den har grym optisk bildstabilisator (Att den är optisk är bra då en optisk stabilisator inte försämrar kvalitén nånting) och jag är mycket nöjd. Alla knappar och funktioner sitter lättåtkomligt och den är behändig och lätt att filma med.

Tillbaka
Topp