Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
lite läsning om Skistore från sportfack
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="LawndartGustav" data-source="post: 917989" data-attributes="member: 14475"><p>Jag tror nog att du vet precis varför jackorna kostar olika i Sverige och USA.</p><p>Det är väl liksom ingen hemlighet att vi har hög moms i Sverige?</p><p>Det är väl heller ingen hemlighet att butiker i USA och t.ex. Tyskland säljer många gånger fler ex. jackor än vad svenska butiker gör och därför kan hålla lägre marginaler.</p><p></p><p>Jag handlar ibland på conrad och det tänker jag inte dölja men jag är student och har aldrig haft mycket pengar. Kanske ett dåligt sätt att rättfärdiga mina köp men det är väl min ensak (eller så är det inte det nu när jag yttrar mig här). Hade jag haft mer pengar hade jag stöttat butiker nära mig!</p><p>Däremot hyser jag en avsky mot det som butiker idag är på väg mot. Att de bara tjänar sina pengar på merförsäljning och att de inte kan ha några som helst marginaler på t.ex. cyklar i en cykelbutik för att internetbutikerna (se typ conrad) och gigantkedjor (se XXL, walmart) säljer varor nästan utan marginal.</p><p></p><p></p><p></p><p>som amerikan, who knows? som Japan, vem vet? men om jag var Skistore hade jag varit glad så länge det varade. Men även försökt sälja Hendryx till USA efter att ha läst den artikeln =)</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="LawndartGustav, post: 917989, member: 14475"] Jag tror nog att du vet precis varför jackorna kostar olika i Sverige och USA. Det är väl liksom ingen hemlighet att vi har hög moms i Sverige? Det är väl heller ingen hemlighet att butiker i USA och t.ex. Tyskland säljer många gånger fler ex. jackor än vad svenska butiker gör och därför kan hålla lägre marginaler. Jag handlar ibland på conrad och det tänker jag inte dölja men jag är student och har aldrig haft mycket pengar. Kanske ett dåligt sätt att rättfärdiga mina köp men det är väl min ensak (eller så är det inte det nu när jag yttrar mig här). Hade jag haft mer pengar hade jag stöttat butiker nära mig! Däremot hyser jag en avsky mot det som butiker idag är på väg mot. Att de bara tjänar sina pengar på merförsäljning och att de inte kan ha några som helst marginaler på t.ex. cyklar i en cykelbutik för att internetbutikerna (se typ conrad) och gigantkedjor (se XXL, walmart) säljer varor nästan utan marginal. som amerikan, who knows? som Japan, vem vet? men om jag var Skistore hade jag varit glad så länge det varade. Men även försökt sälja Hendryx till USA efter att ha läst den artikeln =) [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
lite läsning om Skistore från sportfack
Tillbaka
Topp