Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Den er jo ganske så leken gitt at det er mye snø da. Riktignok ikke EP Pro type leken, men fortsatt ganske leken..havreboll sa:Väldigt trevlig personal i den butiken. På vissa punkter blev man kanske lite tveksam över kompetensen när t.ex ett par Line 130 plockades fram som en lekfull skogsskida på polarens kanadaresa. Killen kan dock ha haft en dålig tips dag, trevlig var han iaf.
Känns dock som en värd butik.
+1Lee-nus sa:grymma killar, grym butik!
har i japan kostar t.ex. arcteryxkladerna minst 40% mer an i sverige. det ar en anledning.Blide sa:Var på en lavin föreläsningskväll i den gamla butiken och kan bara instämma att de är väldigt trevliga!
Läste Sportfack texten och regerade på att de nämner kunder från Japan och Nordamerika. Bara jag som inte kan få in i skallen varför någon skulle beställa från Sverige och inte från nån av de stora amerikanska sidorna?
Ski Store kan sina grejer och säga vad man vill om att som svensk gå in där och sen gå hem och handla på nätet. Men om du är på andra sidan jorden, varför testar du grejerna du vill ha där och sen väljer att beställa från Sverige och betala 30% mer för framförallt nordiska märken som Norröna och Sweet?
Jag menar alltså inte "Jag har erfarenhet själv och kan googla, varför betala mer" vs "Få kompetent hjälp i ett val du inte själv har kunskap att göra och betalar gärna för det", utan när man ändå googlar själv och sen väljer att betala mer för bara för att, ja vadå?
Oj! Vilka märken är populära i Japan?Lee-nus sa:har i japan kostar t.ex. arcteryxkladerna minst 40% mer an i sverige. det ar en anledning.
skandinaviska marken ar ratt stora, framfor allt haglofs och norrona. sarskilt pa friakarscenen. annars lite mer raceinspirerade grejor som goldwin och mizuno, osv. alla ar sjukt kittade iaf.Blide sa:Oj! Vilka märken är populära i Japan?Lee-nus sa:har i japan kostar t.ex. arcteryxkladerna minst 40% mer an i sverige. det ar en anledning.
Men varför då inte köpa från USA där priset är lägre än i Sverige? Jag får inte huvudet runt logiken i det hela.
Jag tror nog att du vet precis varför jackorna kostar olika i Sverige och USA.Blide sa:Alltså ingen kritik mot Skistore prissättning, bra grejer kostar och man väljer fritt att köpa vart man vill och om man vill betala för expertisen ansikte mot ansikte.
som amerikan, who knows? som Japan, vem vet? men om jag var Skistore hade jag varit glad så länge det varade. Men även försökt sälja Hendryx till USA efter att ha läst den artikeln =)Blide sa:Men varför göra detta som Japan eller Amerikan?
jag håller med till fullo!simonthyrb sa:En sak jag måste invända mot som konsument är att dom under sina "tips" säger att man ska använda leverantörernas bilder istället för att produktfotografera själv. Jag tycker det är mycket bättre om butiken fotar själva och skriver längd och vikt på modell, samt storlek på plagget. Det gör det betydligt enklare att som konsument välja rätt storlek när man beställer på nätet. Självklart blir det lite mer jobb då det tar tid att göra detta, men jag tror lätt man tjänar in det på att folk känner sig mer säkra på vilken storlek dom ska köpa, vilket i sin tur borde leda till färre returer o.s.v. Tycker personligen också att det ger ett mer seriöst intryck, då det visar just att dom lagt ner lite tid och jobb på det. Bara en tanke..
Haha försökte verkligen vara tydlig med att jag inte var ute efter att diskutera det där utan enbart varför man som icke-svensk skulle handla från en svensk nätbutik, men eftersom du petar...LawndartGustav sa:Jag tror nog att du vet precis varför jackorna kostar olika i Sverige och USA.Blide sa:Alltså ingen kritik mot Skistore prissättning, bra grejer kostar och man väljer fritt att köpa vart man vill och om man vill betala för expertisen ansikte mot ansikte.
Det är väl liksom ingen hemlighet att vi har hög moms i Sverige?
Det är väl heller ingen hemlighet att butiker i USA och t.ex. Tyskland säljer många gånger fler ex. jackor än vad svenska butiker gör och därför kan hålla lägre marginaler.
Hehe förstod det men när du nämner ordet prissättning syftar du ju på något och något i mig tände till =)Blide sa:Haha försökte verkligen vara tydlig med att jag inte var ute efter att diskutera det där utan enbart varför man som icke-svensk skulle handla från en svensk nätbutik, men eftersom du petar...
När vi pratar om rockerprofil-bilder och mer info, kan det vara så att tillverkare/handlare medvetet håller tillbaka det för att ha monopol på information, för att styra kunder mot "rätt" beslut? För desto mindre vi som kunder vet, desto lättare är det att sälja på oss prylar ;-)