ZIPFIT I GÖTEBORG, UDENS ELLER SKISTORE

Lenz

Aktiv medlem
Hej jag ska investera i en zipfit liner till mina nyinköpta Scott NTN pjäxor. Har haft 3 par innan och har alltid köpt en aftermarket liner (intuition pro tour) då den som följer med pjäxan är helt usel! Denna gång ska jag satsa på en zipfit. Ska man gå till Skistore eller Udens i Göteborg? Det är ju en del pengar så det ska ju bli bra! Har alltid gjort mina pjäxor hos SOLE i Chamonix med mycket bra resultat så har ingen erfarenhet av dessa butiker trotts att jag är från Göteborg.

Senast ändrad:
Köpte mina på Skistore och var/är hel nöjd. Skistore kör anpassning av zipfit, utan att du måste köpa de sen... Gäller nog inte om man ska fylla på med kork. Men värmning osv. Bra service. Tror inte det skiljer nåt i pris?

Båda gör bra jobb på pjäxsidan och med Zipfit. Gillar Udens bättre rent generellt. Man har öppet köp i 30 dagar efter zipfitköp där också.

Jag är nog förvisso lite partisk eftersom alla mina skid- och pjäxinköp de senaste 10 åren har blivit på Skistore men det finns en anledning till att jag började gå dit istället för Udéns

/C

Jag har ett par olika pjäxor med Zipfit. Det bästa är att göra tillpassningen själv. Köp ett par rör med korklera samt samt injektionsverktyget. Värm innerskon med pjäxtork eller i torkskåt. Ut och åk. Känn efter. In och justera vid behov. Spruta successivt i korkmassa där det behövs, i plösen eller sidfickorna tills du känner att pjäxan sitter som en ”smäck”. Det är faktiskt skitenkelt! Det enda du behöver är några rör med korklera, injektionsverktyget och en micro. Finns videos från Zipfit som visar exakt hur man gör. Det blir mycket bättre och mer ”exakt” om du gör detta själv i anslutning till skidbacken, jämfört med i en affär. Hela grejen är att du måste känna efter när du åker i pjäxorna och sedan justera stegvis vid behov. Med Zipfit måste du hela tiden känna efter själv till skillnad från formsprutade innerskor (foam inection) där du trycker in skum och ”gjuter” innerskon efter foten.

Om du förväntar dig behöva massa extra kork kan det vara värt att kolla om det ingår i båda butikerna eller måste köpas till.

Tillbaka
Topp