Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
lite läsning om Skistore från sportfack
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Blide" data-source="post: 918049" data-attributes="member: 35991"><p>Haha försökte verkligen vara tydlig med att jag inte var ute efter att diskutera det där utan enbart varför man som icke-svensk skulle handla från en svensk nätbutik, men eftersom du petar... <img src="https://cdn.jsdelivr.net/joypixels/assets/8.0/png/unicode/64/1f642.png" class="smilie smilie--emoji" loading="lazy" width="64" height="64" alt=":-)" title="Smile :-)" data-smilie="1"data-shortname=":-)" /></p><p>Från min personliga utgångspunkt så handlar jag alltid där det är billigast, eftersom jag vet vad jag vill ha och inte har utbyte av svenska butikers "expertis" iom att jag i stort sett uteslutande åker skidor i utomlands och då besöker butiker där.</p><p>Av samma anledning lämnar jag inte in skidor för att fylla igen lite hål i belaget för 500 spänn när jag kan göra det på plats för 10 EU eller monterar skidor innan avresa för 3 gånger priset. Med den logiken bidrar jag alltså inte heller med pengar för att en icke konkurrenskraftig butik skall överleva, bara för att. Håller däremot med om att det är trist att en butik inte kan överleva på att sälja bra grejer till schyssta priser, utan måste sälja 100 tröjor för varje par skidor för att gå runt.</p><p>Återigen, ingen kritik mot Skistore, har aldrig snackat skidor med dem. Men stod dock och prata lite med några Udéns killar på Banff Film-festivalen och de kunde INGET ALLS. Såg totalt förvånade ut när vi snackade om Dukes nya hälhöjare och rekommenderade Rocker 2 som allround/stå-på-skida eftersom han "såg" på mig att jag skulle gilla den. Säger inget om något annat än just de två killarna inte visste vad de snacka om och sådana finns det på alla ställen, men vill bara visa på att bara för att det är en svenskbutik är det inga raketforskare som jobbar där, vilket det ofta låter som när det här ämnet stöts och blöts på FR.</p><p></p><p>När vi pratar om rockerprofil-bilder och mer info, kan det vara så att tillverkare/handlare medvetet håller tillbaka det för att ha monopol på information, för att styra kunder mot "rätt" beslut? För desto mindre vi som kunder vet, desto lättare är det att sälja på oss prylar ;-)</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Blide, post: 918049, member: 35991"] Haha försökte verkligen vara tydlig med att jag inte var ute efter att diskutera det där utan enbart varför man som icke-svensk skulle handla från en svensk nätbutik, men eftersom du petar... :-) Från min personliga utgångspunkt så handlar jag alltid där det är billigast, eftersom jag vet vad jag vill ha och inte har utbyte av svenska butikers "expertis" iom att jag i stort sett uteslutande åker skidor i utomlands och då besöker butiker där. Av samma anledning lämnar jag inte in skidor för att fylla igen lite hål i belaget för 500 spänn när jag kan göra det på plats för 10 EU eller monterar skidor innan avresa för 3 gånger priset. Med den logiken bidrar jag alltså inte heller med pengar för att en icke konkurrenskraftig butik skall överleva, bara för att. Håller däremot med om att det är trist att en butik inte kan överleva på att sälja bra grejer till schyssta priser, utan måste sälja 100 tröjor för varje par skidor för att gå runt. Återigen, ingen kritik mot Skistore, har aldrig snackat skidor med dem. Men stod dock och prata lite med några Udéns killar på Banff Film-festivalen och de kunde INGET ALLS. Såg totalt förvånade ut när vi snackade om Dukes nya hälhöjare och rekommenderade Rocker 2 som allround/stå-på-skida eftersom han "såg" på mig att jag skulle gilla den. Säger inget om något annat än just de två killarna inte visste vad de snacka om och sådana finns det på alla ställen, men vill bara visa på att bara för att det är en svenskbutik är det inga raketforskare som jobbar där, vilket det ofta låter som när det här ämnet stöts och blöts på FR. När vi pratar om rockerprofil-bilder och mer info, kan det vara så att tillverkare/handlare medvetet håller tillbaka det för att ha monopol på information, för att styra kunder mot "rätt" beslut? För desto mindre vi som kunder vet, desto lättare är det att sälja på oss prylar ;-) [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
lite läsning om Skistore från sportfack
Tillbaka
Topp