Lite mer avancerad Digitalkamera

androj

Aktiv medlem
Hej!
Jag har just nu en vanlig kompakt digitalkamera men är sugen att byta upp mig. Dock så vill jag inte gå steget ända upp till Digital systemkamera utan har fastnat för en långzoomade kamera med mycket inställningar osv.

Jag har fått fram följande kameror:
Panasonic Lumix DMC-FZ5
Canon PowerShot S2 IS
Sony DSC-H1

Av vad jag har läst i recensioner så verkar Lumixen vara kameran för mig
Ska tillägga att jag har fotat ca 2år och har gått fotografisk bild A så jag kan en hel del.

Är det någon som vet någonting om dessa kameror? Eller har någon annan att rekomendera?

Jag vill helt klart få in dig på rätt spår, dvs digital systemkamera! Om det bara är priset som är "problemet" så tycker jag inte att du ska bry dig om det det är så sjukt skönt å kunna bara bränna bilder (bra bilder) sen är det klart värt om du tycker att det är kul... det går ju att uppgradera hur mkt som helst, bilxtar externa blixtar nya objektiv osv osv, en annan sak som finns på de flesta system är första och andra ridå, går å få sjukt snygga skidbilder om man bara har en bra blixt som man synkar med andra ridån.

TÄNK OM...

...innan du ändrar dig

det är ju jul snart önska dig spons på en dslr!

moooors

Hej!

Jag har en Panasonic DMC-FZ5 & är väldigt nöjd.
Den tar jättefina bilder & har väldigt snabb fokus.
Kameran klara 3fps i högsta upplösning upp till 4 kort.
Tror det är 2fps i något lägre upplösning & tills minneskortet är fullt.
Alltså helt ok för att ta bra snabba actionbilder såsom skidåkning m.m.
Man ska ta sig tid till att lära sig att ställa in kameran manuellt.
Det blir så mycket bättre bilder än att köra färdiga program.

Kolla in www.cyberphoto.se där finns det en bra recension på kameran.

Sen kan ja hålla med om att en "riktig" systemkamera är bättre.
Men frågan är om man som amatör behöver en sådan kamera? :-)

Lycka till!

// Kricke

... det handlar inte om om man är amatör eller proffs utan hur kul man tycker det är att fota och hur mycket pengar man vill lägga ner på det. Det är knappas så att ett "proffs" använder sig av någon av de billigare systemkamerorna.

Man får prioritera helt enkelt

Är amatör men älskar min digitala systemkamera och tycker klart de e värt pengarna att läga til lite extra..
Konica Minolta, 8.0 megapixels, enkel att använda... kärlek..

digital system så är konica minolta 5d och canon 350d vassa. annars canon powershot g6 eller powershot s80 om du vill ha lite mindre kameror än en systemkamera.

Tillbaka
Topp