Jag testade 178cm:aren ett par åk i Tandådalen på skidtestet. Inget heltäckande med andra ord, men man hann ju iaf få en uppfattning om modellen. Jag blev fullständigt överraskad av LBF:ens isgrepp, speciellt i kortsvängar. Det var helt otroligt vad den bettade bra. Faktum är att det nog var den skida som hade bäst grepp vid lite lugnare åkning av alla skidor jag testade under helgen, inklusive diverse raceskidor och hårdare freeridemodeller. När man gick över till längre svängar och högre fart på hårt underlag blev den lite fladdrig och det krävdes en extra portion mod för att våga gå för fullt. Jag testade den även i stökig skogsåkning med 20cm löst och där kändes den väldigt smidig. Inte helt oväntat naturligtvis med tanke på den korta längden. Den tydliga mittmonteringen gjorde för min del att känslan av att vara nära att flyga över styret infann sig ibland pga att det helt enkelt inte finns speciellt mycket framför bindingen. Om jag (180/75) skulle åka på så korta skidor offpist skulle jag flytta bak bindningen minst 3-4 cm. Allt som allt en mycket trevlig skida som jag mycket väl skulle kunna tänka mig att ha som enda par om de skulle göra en 185cm-version. Grafiken ser ut som en omstylad Salomon SuperMountain och är fem år efter. Känns lite trött.