Livingo vecka 8.

Livingo vecka 8.
Har du funderingar på offpist och puderåkning måste jag tyvärr göra dig besviken. Bokade själv en resa dit runt nyår, men fick veta på sidovägar av en guide därnere att ALL offpiståkning är förbjuden. Dom har till och med skidpoliser som åker runt i systemet och kollar hela tiden. Själv bokade jag av resan ganska snabbt när jag fick veta detta.
Annars så är backarna välpistade, breda och folktomma. Partylivet kan jag tyvärr inte yttra mig om..men de flesta som åker till Livigno åker nog för att det är ett skattefritt område med god mat.. Skidåkningen kommer nog i andra hand..

Livingo vecka 8.
Var där för 3 år sen, v 7. Taskigt med snö, mycket stenar i offpisten, repade sönder hela brädan (reklamerades sen pga "fabrikationsfel" och fick en ny ;). Men såg inga offpist-poliser på den tiden, däremot mycket sol,billig sprit,glassiga italienare och en riktigt välbyggd park. Backarna är inte särskilt långa,för att vara alperna. Men hade kul ändå och var ute mycket, det är nattklubben KOKODI som gäller, en grotta vaktad av sletna pastasnubbar..

Tillbaka
Topp