lofsdalen

majkieee

Medlem
lofsdalen
Tjena tänkte abra kolla om det är någon som ska göra en säsong där 08/09 eller någon som gjort en. Är det något att ha där? eller är det bara ett familjeställe?

lofsdalen
jag jobbade i skidskolan 5 veckor i vintras. kanske kommer tillbaks ett tag nästa säsong också, får se var tiden för mig eller nåt. familjeställe som sagt, men en hel del trevlig åkning. begränsad topptursterräng tyvärr, men på andra sidan sjön finns ett gäng fina åk.

lofsdalen
OstMats sa:
jag jobbade i skidskolan 5 veckor i vintras. kanske kommer tillbaks ett tag nästa säsong också, får se var tiden för mig eller nåt. familjeställe som sagt, men en hel del trevlig åkning. begränsad topptursterräng tyvärr, men på andra sidan sjön finns ett gäng fina åk.
har varit där några veckor om året i typ 3-4 år. som sagt , det är rätt så shysst på andra sidan sjön...

lofsdalen
Åk dit och jobba! Perfekt ställe att göra sin första säsong på. Jag jobbade där i vintras i skiduthyrningen och det var hur bra som helst. Nattlivet är väl ytterst begränsat men vi löste det bra ändå ;)
Åkningen är helt okej och parken blir förhoppningsvis ännu bättre i år.

lofsdalen
ja tyckte inte om lofsdalen. dom shapar aldrig hoppen å dom är alltid i dåligt skick.
däremot har dom fina rails å sånt där..
men inte de bästa stället att jibba på. mycket snö är det alltid där iallafall och mysig kvällskidåkning:)

lofsdalen
Lofsdalen.... Känns helt ärligt inte som fjällen på riktigt kan tro att bydalen i Jämtland är ett bättre alternativ i samma prisklass. Jag tröttnade på en vecka där. Men om man aldrig har åkt förr så är det ju super!

lofsdalen
tittti540 sa:
ja tyckte inte om lofsdalen. dom shapar aldrig hoppen å dom är alltid i dåligt skick.
men inte de bästa stället att jibba på. mycket snö är det alltid där iallafall och mysig kvällskidåkning:)
railsen o boxarna e najjjjjs men hoppan suger!!!

lofsdalen
tittti540 sa:
jag reagerade på att det alltid fanns en massa rails och konstiga lådor och grejer i parken, men det var tunt med riktiga hopp. jag är absolut ingen jibbare, aldrig nånsin. men om det är kasst väder nån dag vill man gärna kunna studsa lite i parken. räcken och sånt känns bara som det kommer göra så jäävla ont när man misslyckas, och det skulle jag garanterat göra.

lofsdalen
åk till lofsdalen ffs, du kommer inte ångra det iaf, det är ju som sagt ett "familjeställe" så det finns mkt orörd offpist som man får nästan helt för sig själv, iaf på baksidan

Senast ändrad:
lofsdalen
Hoppas verkligen att hoppen är bra när ja ska dit påsklovet 09. För de är hoppen jag är intresserade av.
Brukar det vara mycket folk i parken? Och brukar det vara långa liftköer?

lofsdalen
fenox92 sa:
Hoppas verkligen att hoppen är bra när ja ska dit påsklovet 09. För de är hoppen jag är intresserade av.
Det brukar vara rätt lugnt i parken, speciellt under påsken vad jag vet! och parkliften brukar inte vara övertrafikerad precis! liftköerna i lofsdalen är kort sagt inget problem.

Dom har ju även en halvny 6-stolslift med! Men, jag har en sak att tillägga bara, och det är att om du vill ha mer tillbud med parker och sånt så kan du ju åka ungefär 10-15 mil till (om inte mindre) så kommer du till sveriges största skidort (till ytan iaf), nämligen funäsdalen, och där finns det mycket bättre parker!

lofsdalen
lp91 sa:
fenox92 sa:
Det brukar vara rätt lugnt i parken, speciellt under påsken vad jag vet! och parkliften brukar inte vara övertrafikerad precis! liftköerna i lofsdalen är kort sagt inget problem.

Dom har ju även en halvny 6-stolslift med! Men, jag har en sak att tillägga bara, och det är att om du vill ha mer tillbud med parker och sånt så kan du ju åka ungefär 10-15 mil till (om inte mindre) så kommer du till sveriges största skidort (till ytan iaf), nämligen funäsdalen, och där finns det mycket bättre parker!
De e bara de att ja ska dit me min familj å en till familj så jag kan inte åka iväg nån annanstans :P
Men att de inte e långa köer kanske kompenserar lite för att parken inte e lika som i dom stöprsta skidanläggningarna.

Tack för svaret :)

lofsdalen
majkieee sa:
Tjena tänkte abra kolla om det är någon som ska göra en säsong där 08/09 eller någon som gjort en. Är det något att ha där? eller är det bara ett familjeställe?
Jag har tillbringat mycket tid i lofsdalen eftersom jag har släkt där och det är verkligen ett familjeställe. Jag skulle inte rekommendera en säsong där, inte om man vill ha party och bra offpiståkning i alla fall. Fast allt handlar somsagt hur kräsen man är.

Senast ändrad:
lofsdalen
NP_Sweden sa:
majkieee sa:
Jag har tillbringat mycket tid i lofsdalen eftersom jag har släkt där och det är verkligen ett familjeställe. Jag skulle inte rekommendera en säsong där, inte om man vill ha party och bra offpiståkning i alla fall. Fast allt handlar somsagt hur kräsen man är. Fast det finns en fördel med lofsalen, och det är att det är 8 mil till funäsdalen, 8 mil till vemdalen och typ 6 mil till idre från lofsdalen. Nära till många skidorter runt hörnet från lofsdalen. Sen är inte de andra skidorterna mycket att hurra för heller förutom heliskin på helags som man får tag i på ramundberget då.

lofsdalen
fenox92 sa:
vaar där rätt ofta förra året, då vi har en stuga där, och det var oftast tomt i parken. Jag tror mycket det beror på att det inte är lika mkt "genomfart" när de flyttat parken så den kommer under branten..inte så många små barn osv som åker branten alltså blir det mindre folk som åker igenom den, när den låg där nere var det ju alltid stumt med folk (plus att den var skitliten, parken alltså)

lofsdalen
tjockisemil sa:
fenox92 sa:
vaar där rätt ofta förra året, då vi har en stuga där, och det var oftast tomt i parken. Jag tror mycket det beror på att det inte är lika mkt "genomfart" när de flyttat parken så den kommer under branten..inte så många små barn osv som åker branten alltså blir det mindre folk som åker igenom den, när den låg där nere var det ju alltid stumt med folk (plus att den var skitliten, parken alltså)
Najs, sånna som använder parken till att bara åka i, speciellt sånna som inte kan åka e fan bland det jobbigaste som finns...

lofsdalen
har stuga i lofsdalen så funderar på att dra dit direkt efter jul och fira nyåret där då alla hombres är utspridda över världen så nyår känns inte så meningsfullt hemma.

men är det några andra som ska dit och har lust att shredda lite park och offpist?

lofsdalen
ekdahl sa:
har stuga i lofsdalen så funderar på att dra dit direkt efter jul och fira nyåret där då alla hombres är utspridda över världen så nyår känns inte så meningsfullt hemma.

men är det några andra som ska dit och har lust att shredda lite park och offpist?
jag ska ditt räkna me mig

Tillbaka
Topp