Longboard - Bushing.

Hyglo

Ny medlem
Longboard - Bushing.
Tja. jag har en sector 9 wedge (platinum series). är det ngåno som vem vilken sorts bushing den har, eller bara vilken sort sector 9 anväder i allmänhet?

jag tycker min är för ostabil, för mjuk i svängarna. räcker det att bara spänna trucken över bushingen, eller ska man satsa på hårdare bushings. någon som föresten vet om det är lätt att byta sånna?

Longboard - Bushing.
den brädan har vanliga randal truckar och tippar på att du har fått med deras gula standard bushings, har själv haft såna och dom blir utslitna väldigt fort och truckarna har då en tendens till att börja "vicka", ere det du menar?

du kan testa att dra åt truckarna och kolla om det blir nån skillnad, det som kan hända är att bushingen blir så hårt ihoptryckt att brädan istället knappt svänger nånting, så mitt tips är att du köper nya bushings, kostar typ en 50-lapp och köp då inte hårdare än vad du behöver, det kommer märkas skillnad ändå. om du har bara har den som transport/cruising bräda så skulle jag ha satsat på ett par medium hårda bushings och när du sätter dit dom så tar du bort den lilla metallbrickan som sitter mellan bushingen och hangern, då får du en skön svängig och lagom mjuk truck!

det är lätt som en plätt att byta dom, du skruvar loss kingpinen (den stora bulten som sitter rakt genom trucken), plockar ut dom gamla och sätter dit dom nya som dom gamla satt bara och sen är det bara att skruva åt.

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp