Longboard hjälp!

• Trådstartare Trådstartare dann-e
  • Start datum Start datum
D

dann-e

Guest
Longboard hjälp!
Hejsan!

Håller på att bygga mig en longboard på slöjden men jag har inga truckar eller hjul som jag kan anväda till den när den väl blir klar! Jag undrar om någon kan ge mig tips på vad jag ska ha för truckar, hjul och vad mer jag kan tänkas behöva, samt vart jag kan fåtag på grejjerna i sthlm eller på internet.
Jag borde kanske säga att jag inte är någe vidare på longboard och kommer inte använda den särskilt mkt, vill därför komma undan så billigt som möjligt. Jag vet att det är fel säsong för longboard men jag vill köpa grejjerna nu så jag kan göra brädan helt färdig innan våren!

All hjälp uppskattas! ingen idé att säga "satsa på lite dyrare gejjer det är mkt bättre!" Jag är väldigt osäker på hur mkt brädan kommer användas och därför känns det onödigt att lägga ut allt för mkt pengar på den! Blir jag helt fast och vill fortsätta är säkert inte mitt hemmabygge tillräckligt bra så då måste jag ändå köpa nytt!

Luncha fett!
/D

Longboard hjälp!
Gå till närmste skateaffär och kolla vad de har, annars kan du ju kolla vidare, det är inte så billigt med longboard truckar och däck. Men longboard är mer ett fordon, iaf för mig. så jag använder det mycket iaf.
Har själv gjort en i träslöjden. Den blev faktiskt riktigt bra. :-)
Men jag har också en som inte jag har tillverkat.

Lycka till ;-)

Longboard hjälp!
jag byggde en egen och satsade på så breda hjul som möjligt. köpte därför en sk "padda" för 25 spänn. du vet en sån där skitgammal bräda som bara e uppböjd bak, hittade ingen bild.. dom brukar ofta rulla jävligt bra, i annat fall få man väl byta kullager men den jag köpte rullade bra. truckarna e lite sisådär, men dom funkade skapligt iallafall.

Longboard hjälp!
Kolla in på www.longboard.nu så kan du säkert fråga om det är nån som har några sketna truckar och hjul till övers där. Kommer nog undan betydligt billigare än nytt.

Snödjup

Tillbaka
Topp