longboard skada

dame

Medlem
longboard skada
köpte en longboard för ett tag sen. och har skatat som en galning nästan, har ingen riktig erfarenhet av att åka bräda sen innan, så man var lite nybörjare. och på senare dar så får ja ont på ovansidan av foten, den foten jag tar fart med. om ja åker långt så kan man knappt gå efteråt, men det gör inte så ont när man väl åker vilket är tur!!

men ja undrar om det bara är typ överansträngning av muskeln eller nåt sådant.
är det nån annan som har upplevt liknande??
orkar inte gå till läkare...

chill out...

longboard skada
jag sitter väl i samma sits som du också, inge större erfarenheter av skate, men har åkt longboard lite på senare tid. och fick skitont i ovansidan av foten, trodde jag trampat snett när jag hade åkt. kan tänka mig att det bara e en liten överansträngning också. men det gick över på ett par dar. jag tror de e lungt. som sagt så funkar det alla fall att åka.
/viktor

longboard skada
jag köpte min bräda i början på lovet och jag har aldrig åkt skatebpard lr liknande innan.. då fick jag iaf träningsvärk i fotleden (lr vad man ska säga) i den foten jag sparkade med.. Det sitter ju en massa små muskler i foten som du antagligen inte har använt speciellt mycket som vaknar upp... Det går nog över..
Konstigt att du inte kan gå.. men det är väll inget att bry sig om egentligen.. du kan ju åka longboard ist..

//Emil

longboard skada
Själv fick jag ett inflammerat muskelfäste i övre delen av högra skinkan. Det gick inte över på flera veckor, troligtvis pga att jag inte kunde låta bli att gliiiiiida.

Tillbaka
Topp