Look P 18

jej-je

Medlem
Look P 18
Är det någon som vet om det är möjligt att ändra på inställningen av storlek på pjäxan på dessa bindningar. Tex använda olika pjäxor med olika mm mått som i mitt fall 300 mm respektive 308 mm som är längden på pjäxorna?

Look P 18
Var smart när du monterar. Se till att häldelen kan skruvas lika mycket framåt som bakåt. Montera på pjäxlängd 304 och hoppas att det funkar åt båda hållen. Men det bör det.

Look P 18
Beror helt på vilka pjux du använder, P18 är konstruerade med racepjux i åtanke, de är lite smalare över klacken. Detta gör att en "vanlig pjäxa" inte passar optimalt mellan armarna på bakbindningen. Detta problem har gjort att på ett antal P18 har armarna gått av efter trycket från pjäxan. Detta problem blir värre om man behöver justera ut bindningen till yttersta läget för att tillgodose en större pjäxa. P18 bör således helst monteras exakt efter pjäxan eller litelite mindre. Du bör även helst använda en riktig Racepjucka.

Look P 18
Ok, tack för alla reflektioner. "Danne" hur pass olika är ett par Lange freeridepjuck mot tex. ett par Lange racepjuck när det gäller klacken??? Blir att bestämma sig för ett par pjäxor som ska användas med andra ord.....

Look P 18
Har själv åkt med en Lange Freeride 100 tidigare , för den blev det lite tight går ju dock att slipa lite på sidan av klacken för att få den lite smalare, skillnaden är inte enorm men den finns, har nu den nya Lange FR 120 och den sitter perfa i bindningen. men som sagt monterar du bindningen lite stor så blir ju avståndet mellan armarna större där pjäxan står( vi pratar millimetrar här) när förspänningen är rätt. Det löser ju dock inte din önskan att passa till 300 o 308 mm. Hmm klurig nöt det här, fast köper du en Fr120 så löser det problemet ( världens bästa pjäxa?)

Look P 18
Härligt, har nämnligen införskaffat ett par 120 som då ska passa perfekt. Kul nu blir jag nöjd. Tack "Danne", hoppas du får en bra vinter med mycket snö!
Skis up!/Erik

Look P 18
Kom också ihåg att kontrollera förspänningen när du ställt om bindningen, risken är att den blir för hård om pjäxan är för stor.

/Leder

Look P 18
Och här har du en bild där du kan se det två strecken och den lilla fina "tungan", den som är vit dvs.

attachment.php

Senast ändrad:
Look P 18
Ja det är det nya på P18 för i år. På min står det gnar på ena och Randis på andra ;)

/H

Look P 18
Nix, helt missat det...

Nu känner jag att jag måste genast köpa ett par! (och äta mycket julmat så jag hamnar inom DIN-skalan för den bindningen)

Fast 'Randis' på ena bindningen känns ärligt talat sådär. Men man kan kanske byta med någon så man får båda bindningarna med GNAR.

Tillbaka
Topp