Look Pivot 14 XXL

chris88

Ny medlem
Look Pivot 14 XXL
Vart inne på Sport-Conrad och kikade lite på Atomic BC, sen kikade jag lite på Look Pivot 14 XXL men det står såhär:
The legend is back!
Attention: ski waist from 100-115mm! The binding will not fit wider skisi!

The legendary Pivot binding by Look returns.
A new generation of the cult product built for skiers in the know.

XXL men inte större waist än 115 mm, det låter märkligt tycker jag. Nån som har lite bättre koll än mig ?

Look Pivot 14 XXL
Precis som somebody säger så går det att bocka själv. Stoppers till just Pxx och FKS1xx serien har ju vart sjukt jobbiga att bocka. Det är verkligen inte omöjligt men bara...jobbigt.

Look Pivot 14 XXL
PNyberg sa:
Precis som somebody säger så går det att bocka själv. Stoppers till just Pxx och FKS1xx serien har ju vart sjukt jobbiga att bocka. Det är verkligen inte omöjligt men bara...jobbigt.
finns det inte bromsar till pxx-serien som passar chetler-laggen? blir man tvungen att köpa ett annat märke om man inte vill sätta skiten i skruvsyädet? tänkte beställa nu

Look Pivot 14 XXL
surmule sa:
PNyberg sa:
finns det inte bromsar till pxx-serien som passar chetler-laggen? blir man tvungen att köpa ett annat märke om man inte vill sätta skiten i skruvsyädet? tänkte beställa nu
Det finns nog men är kanske inte alltid helt enkelt att hitta. Jag skulle nog gå till skruvstädet om jag vore du...det är faktiskt inte såååå komplicerat. :)

Look Pivot 14 XXL
Det finns inte större än XXL från fabrik. Du måste böja! Köper du P14 och således sätter de i städet, sök på böjtrådar här på forumet, där finns det i sin tur länkar till TGR om hur du böjer, och desto viktigare, tar isär och ihop på ett vettigt sätt.

Mitt tips är att du skippar P14 och köper en STH14 Driver istället. Bättre tå (P14's tå är dess svaghet), längre pris, mer justering men den "äter" mer flex av skidan p.g.a. dess längd. Pivot och FKS har ju löjligt litet "footprint" på skidan... Atomic har ju inget samarbete alls med Pivot/Rossi, men är i samma koncern som Salomon och därför ser du Salomonbindningar på alla Atomicskidor. Då är det mycket smidigt att sätta på en 130mm's stopper din BC.

Look Pivot 14 XXL
Carled sa:
Det finns inte större än XXL från fabrik. Du måste böja! Köper du P14 och således sätter de i städet, sök på böjtrådar här på forumet, där finns det i sin tur länkar till TGR om hur du böjer, och desto viktigare, tar isär och ihop på ett vettigt sätt.

Mitt tips är att du skippar P14 och köper en STH14 Driver istället. Bättre tå (P14's tå är dess svaghet), längre pris, mer justering men den "äter" mer flex av skidan p.g.a. dess längd. Pivot och FKS har ju löjligt litet "footprint" på skidan... Atomic har ju inget samarbete alls med Pivot/Rossi, men är i samma koncern som Salomon och därför ser du Salomonbindningar på alla Atomicskidor. Då är det mycket smidigt att sätta på en 130mm's stopper din BC.
Fan va ni kan gubbar, sjukt uppskattat. Beställde chetlers 192 nu med STH 16 istället och feta bromsar, ska bli jävligt spännande att testa 192 erna, dom ska ju tydligen var 15% hårdare. Har inte tänkt "jibba" med skidorna utan endast köra stort och djupt, när tillfälle ges. ska bli spännande att se hur skidorna beter sig...

Tillbaka
Topp