Lumpar i Boden, skidåkning?

PeAC

Ny medlem
hallå hallå

tänkte fråga er som säkerligen vet mer än jag om skidåkning längre norrut. jag gör lumpen i boden men tänkte inte sluta åka skidor för det utan vill gärna ha tips om bra skidbackar där uppe med sjyssta (justa) parker o big-jumps mm.

sen är jag intresserad om någon vet hur det är med bostad i lumpen. om jag skaffar mig en bostad någonstans, betalar de den med säkerhet då lr måste jag skaffa mig ett jobb då också? tänkte skaffa lägenhet i Åre o dra dit istället för hem (järvsö) o åka lite. hört att försvaret blivit mycket hårdare på det där sen det missbrukats alldeles för mycket.

men om ni har något hett tips så skriv ned namn o vilken ort (vill se på karta nämligen)

ps. ursäkta alla mellanslag men tvättade tangentbordet nyligen o den är rätt känslig (går att blåsa på den så slår den till) ds.

Nån dag i veckan kan du ta bussen till storklinten. Tisdagar tror jag det var.
För 400 spänn fick vi istället för hemresa åka till Dundret med boende, helpension och liftkort betalt. Men boka snabbt!

Radiolänk, hissa och sänk!
Björn

Japp, det är värt att strunta i mammas köttbullar en helg för att dunka upp till dundret.

S3 / Signbat. 00-01

för det första måste du väl ha bott i lägenheten i 3 månader för att dem överhuvudtaget ska överväga att pröjsa för den??

du måste ha kontrakt att visa upp som sträcker sig minst tre månader bakåt på lägenheten, vara skriven där, samt kunna visa att du haft inkomst så att det täcker hyran (så inte mamma betalat, eller nån polare skrivit den på dig).

Tillbaka
Topp