Lurig värk efter skidåkning hjälp mig snälla!

Monis

Ny medlem
Jo, det är såhär att jag får mycket ont i främre delen av smalbenet i höjd ungefär 5 cm över knölarna. Det gör jätte ont om man åkt några dagar, men i början av dagen är det inga problem men mot eftermiddagen kan jag få så ont att jag inte klarar av att åka normalt. Sedan om man vilar en dag så är det bra igen, någon som känner igen detta? Är mycket tacksam för vilka svar som helst

du får ont i benhinnorna. sök i forumet för mer information...står en massa skit däR!!!!

har samma problem själv
. helmysko har gjort ilägg av liggunderlag som jag har i när det gör ont

Giro sa:
du får ont i benhinnorna. sök i forumet för mer information...står en massa skit däR!!!!
Säker på att det är benhinnorna för det gör bara ont när jag lägger tryck frammåt och jag har haft ont i benhinnorna när jag sprungit mycket men då är det en brännande smärta, denna är mer skärande

Säger det återigen, jag har ont på en enskild punkt på mindre än en centimeter, frågade morsan hur benhinne inflamation känns eftersom hon har ´haft det flera gånger och hon säger att man har ont på ett större område en än så liten punkt. En annan grej som talar mot benhinne inflamation är att jag har bara ont när jag åker, det går över efter en dag och benhinne inflamation håller i sig tills det läkt! och det läker inte över en natt. En annan grej också är att jag har on på framsidan, rakt fram alltså och benet sitter lite snett. Benet sitter ca 45 grader inått och det är inte där jag har ont!

då är det precis benhinne inflamation som jag har. men mitt för inte så himla ont oftast. men det är över hela smalbenet och på kanten

Köp "skid sockar" som är höga så dom slutar ovanför pjäxorna, jag hade just samma problem och jag köpte sånna här sockar och det var värt pengarna ... För jag antar att du har en vanlig socka som slutar där du har ont på smalbenet ...

been there, done that!
Och förresten har jag ont strax över knölarna vilket är en bit ner i pjäxan

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp