Mad Trix. förra modellen (svart/vit)

jokrill

Ny medlem
Jag har en fråga till alla som är insatta i priser på skidor där ute,

Jag har rammlat över ett par Mad Trix av förra generationen och har blivit erbjuden att köpa dessa för 3000 kr (inklusive tyrolia bindning. De har aldrig varit använda och är 180 cm långa, själv är jag också 180cm lång och väger 70 kg.

Första frågan är om detta ett bra pris på dessa skidor?

och andra frågan är om de är för långa eller för tungaför mig.

Undrar även om dessa är nogorlunda bra eller bra i pisten?

Tacksam för svar.

tjena! det kommer nog funka fin fint, men om man köper den på stadium kostar den 2500 med bindning!

precis överpris för dom! ganska styva skidor och du värkar va av modell mindre, väger 80 kg och upplevde dom som aingen styva. men är ingen baddare i pisten =P... annas grymskida!

Köp mina för 2500 istället, har åkt typ en vecka på dom, sitter ett par Tyrolia LD12 monterade på dom.

försök o få dom utan bindningarna, tyrolia suger. dom går sönder efter 2 veckor. om du inte kan få dom utan bindningar (eller andra) så köp dom inte. det är mitt råd!

Andreas-N! Det beror nog vilken bindning du kör, har kört LD 12 sedan dom kom och kört skiten ur dom, har aldrig haft ett problem med dem...

aa de förstås. men har för mej att det var LD12. och alla pajar säkert inte, men mina sprack sönder typ.

Om det är Tyrolia SL100 ska du INTE köpa dom. Eller du kan ju köpa dom med andra bindningar men inte SL100 för det är dom som pajar direkt. Själv har jag ett par Marker 1200 titanium på och de funkar perfa. Så köp dom utan bindningar eller med ett par andra.

pz..

ja faktiskt kan sl100 dra åt helvete, men visst funkar skidan bra i pist. iallafall för mig. jag har kunnat ställa på osv och jag tycker det är en toppenskida.

jag köpte mina för 2500 kr på stadium med en tyrolia sl100 bindning tror jag det var...3000 var lite dyrt...

Tillbaka
Topp