Madonna di Campiglio, probelm för brädåkare?

bosseL

Ny medlem
Hej!

ska till MdC vecka 8, eftersom jag hade tänkt sattsa lite mer på brädåkning nu så undrar jag en lite sak.

har för mig jag läste en resension om MdC eller dyl. där det var en brädåkare som klaga på att många backar var flacka och att dessa skulle ställa till med problem för oss brädåkare, genom att man får ta av sig brädan och börja gå (detta gällde även en del transportsträckor)!

är det någon som upplevt samma sak?

Jag var i MdC förra året, och backarna runt MdC är absolut ok för brädåkare. Det är runt Folgarida som det finns en längre sträcka (om man tar sig till MdC från Folgarida) som är ganska flack, men har man en bra vallad bräda och får en bra speed från starten klarar man av det.

Nu är det väl tur att vi alla gillar olika typer av backar men som brädåkare måste jag säga att jag inte har mycket för MdC's backar och det beror på mängden blå pister.

Blåa: 45
Röda: 17
Svarta: 6

Det stämmer att det från Folgarida är väldigt flackt att komma ner till MdC. Däremot är det (som jag skrev i min recension) flackt på flera andra ställen. Å andra sidan kan jag inte säga att vi hade de bästa förutsättningarna när vi var där med blåis och blåst. Med tillräckligt med snö och en bra vallad bräda finns det nog inte någon ort som suger...

God tur Johan!

Det är om inte annat kortare från Marilleva till MdC vilket gör att det går snabbare att nå fram.

Du kan titta på kartan här;

http://www.ski.it/marilleva/mappa.asp

Lite mer info om Marilleva;
http://www.goski.com/resorts/itmari...ry_or_state=find&rorc=italy&from=state&bc=RIR

Jag hoppas inte jag gjort dig alltför avskräckt när det gäller din resa. Det någon (typ jag) kan tycka om en ort kan någon annan uppfatta helt annorlunda. Jag har varit på orter där det "på pappret" varit kanonåkning men eftersom det saknats snö har det sugit.
Alltså; mycket snö gör alla glada oavsett typ av åkning. Be till vädergudarna om mycket vitt så kommer du nog ha det alldeles förträffligt. ;-)

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp