Make It Happen - Karlstad 12 Dec

jeppenator

Aktiv medlem
Nu är det klart, Make It Happen i karlstad blir den 12e december. Alltså nu på lördag!

x5qljt.jpg

Jamet kommer att börja klockan 12, men anmälan kommer att tas från klockan 10.

vi kommer att börja åka så fort setupen är klar.

Jamet kommer att hållas ute vid tyr stugan där vi körde det första året vi körde i karlstad. Man åker mot "Löfbergs Lila Arena" och svänger upp höger i skogen.
(Karta kommer)

vi kommer inte att använda den setupen vi haft på föregående stop, dels för att det blir både långt och opraktiskt att köra dit den. vi kommer istället satsa på att göra en bra setup vid tyr där vi kommer köra en rolig shredd session där de duktigaste åkarna belönas med lite sjyssta priser och vinnaren går vidare till Kläppen för våran superfinal i januari.

Mera info om jamet kommer updateras i detta inlägg när det närmar sig.

Tagga till VÄRMLAND! nu kommer vi
ta med vänner och familj och kom och shredda på ett av höstens sista railjams innan vintern drar igång på riktigt!

ses på lördag!
/jeppe

https://www.freeride.se/calendar/594_make-it-happen-karlstad/
https://www.freeride.se/makeithappen/

Senast ändrad:
yes, det var här det började!
hoppasdet fortfarande finns samma stämning i karlstad som vi alltid haft på varje jam! :D

hyllengren sa:
jeppenator sa:
hoppasdet fortfarande finns samma stämning i karlstad som vi alltid haft på varje jam! :D
Jag ska bidra så gott jag kan! Vilka anordnar? Ingen aning alls om setup?
Det är Pelle Renström från kalrstad som står bakom allt som görs på plats där! :)

setupen är inte 100 än. men steep tar nog med MIH boxen och sen kommer vi även att samla ihop lite roliga grejer från karlstad och se vad vi kan göra. kreativiteten är ett faktum! :D förhoppningsvis får vi en ritkigt bra setup.
återkommer så fort jag vet hur det blir!

jeppenator sa:
hyllengren sa:
jeppenator sa:
Jag ska bidra så gott jag kan! Vilka anordnar? Ingen aning alls om setup?
Det är Pelle Renström från kalrstad som står bakom allt som görs på plats där! :)

setupen är inte 100 än. men steep tar nog med MIH boxen och sen kommer vi även att samla ihop lite roliga grejer från karlstad och se vad vi kan göra. kreativiteten är ett faktum! :D förhoppningsvis får vi en ritkigt bra setup.
återkommer så fort jag vet hur det blir!
den där feta rackarn? Det funkar!

Å så lite ghettogrejer! de blir fint de!

Ja nu jävlar kör vi igen men jag ska försöka göra en vägbeskrivning till er:)
Om ni tar buss/tåg så hamnar ni tillslut på buss/tågstationen här i Karlstad. Sedan tar ni Buss linje 6 mot Färjestad och går av vid stoppet Järpetand så får vi hämta upp er och visa vägen :)
Och för er som åker bil ska vi försöka fixa en bra karta till er bilåkare :) Peace

Kommer man inifrån stan på vägen förbi Löfbergs Lila arena så fortsätter ni och svänger höger efter smådjurskliniken.
Sen fortsätter man rakt i 100-200m kanske och svänger vänster ut på en grusväg sen följer ni den 500 m så är man framme! Grusvägen tar slut när man är framme.
Vilka kommer föresten ?? :D

Sessionet kommer bli lite försenat pga grabbarna från Östersund kommer lite senare än planerat, därför har vi bestämt att anmälningen börjar runt 11:30/12:00.
Vi behöver även spadar, så om ni har någon så får ni gärna ta med er en.
Vore även jävligt bra ifall någon tar med sig en bil med dragkrok som vi kan köra släp med, självklart får ni bensin pengar för detta besvär.
Detta kommer bli jävligt bra så kom så många som möjligt, då blir det ännu bättre! Kommer bli musik och ett skönt session med andra ord det kommer bli AWESOOME!
Peace

exakt som pelle skrev, Steepstore åker klockan 03.00 från östersund och kommer anlända i karlstad runt 11 någongång. vore grymt om ni som är där kan hjälpa till att fixa med setupen så blir det färdigt fortare.

spadar behövs alltid, går mycket fortare med flera spadar, vi har några men om ni som kommer kan ta med en egen så kommer det bli sjukt bra och gå asfort! =)

sen om någon som sagt har en bil med dragkrok så kan vi köra dubbelt så mycket snö och därigenom öka hastigheten att få igång jamet! vi klarar oss som det är men som sagt vore ju sweet om vi får ihop allt fortare så vi kan köra längre!:D

ses i morgon, nu ska jag sova någon timme!
/jeppe

Skidor.
1a Anton Jansson
2a Jacob Hyllengren
3a Erik (tror han heter så bor i karlstad)

Snowboard.
1a Pelle Renström
2a Rasmus
3a Jens

Kan inte efternamn på vissa av dom men det var topp 3.'
Det ver 8 st skidåkare som gick till final och 4 st snowboard :D

.

BrattiS sa:
Skidor.
1a Anton Jansson
2a Jacob Hyllengren
3a Erik (tror han heter så bor i karlstad)

Snowboard.
1a Pelle Renström
2a Rasmus
3a Jens

Kan inte efternamn på vissa av dom men det var topp 3.'
Det ver 8 st skidåkare som gick till final och 4 st snowboard :D

.
surt för jacob att komma 2a igen från i göteborg!

Tillbaka
Topp