Malung freeride gymnasium
Tja! Jag har en simpel fråga. http://freeridegymnasiet.se är malungs freeride gymnasium?
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Det är väl ditt egna val! Jag valde att inte börja på något skidgymnasuim eftersom att det satsas mest på just skidåking där (tro det eller ej!) och att det var sjukt dåliga program där inget intresserade mi så jag åker hellre skidor på min fritid än på skolan!maxudd sa:ok. Tack! Vem tycker att jag ska börja i det när jag blir lite större? Man kan ju satsa som fan på skolan få höga poäng sen har man tid att nöta in trick. Vad tycks? :D
Hur vet du det?. Man hänger ju med sina kompisar från gymnasiet där pga man bor ju där -.-FabianH sa:gymnasiet är säkert bra, dock suger byn, finns inte mkt å göra..:P
haha ok. Det var faktist ett bra svarFabianH sa:hur ja vet? ja har bott i malung i snart 15 år![]()
nej jag är bara 95a så ja börjar 9an till hösten, vet inte än om ja ska vara kvar här i malung. Annars verkar väl freeride vara bra, ligger nära kläppen å sälen så.maxudd sa:haha ok. Det var faktist ett bra svarFabianH sa:hur ja vet? ja har bott i malung i snart 15 år![]()
Men man är ju med dom som bor där. Går du på det? Är det bra? Vi kan ju träffas om du bor i byn där. OM jag kommer in :D
det beror väl på vilka man umgås med, jag går där och umgås bara med folk i min klass och jag tycker det är sjukt roligt. sen kan jag väl hålla med om att "malungsfolket" inte är det roligaste men det står man ut med eftersom man inte hänger så mkt med domFabianH sa:gymnasiet är säkert bra, dock suger byn, finns inte mkt å göra..:P
ja självklart är de säkert roligt att umgås med folk från klassen o andra folk också, menar att själva byn är trist och de finns inte mkt å göra mer än att gni runt i a-traktorer en tisdagsnatt och de är helt dött på byn tillexempel..Jekub sa:det beror väl på vilka man umgås med, jag går där och umgås bara med folk i min klass och jag tycker det är sjukt roligt. sen kan jag väl hålla med om att "malungsfolket" inte är det roligaste men det står man ut med eftersom man inte hänger så mkt med domFabianH sa:gymnasiet är säkert bra, dock suger byn, finns inte mkt å göra..:P
tja. Eftersom att du gårdär vet du ju mkt om det. Om man inte får en lyckad skid karriär "jag åker för att ha kul men ska va nice att bli som dumont T.E.X. Men ja om skid karriären inte lyckas kan man fortfarande få en bra utbildning o få lika bra jobb som man skulle fått i nåt annat?Jekub sa:det beror väl på vilka man umgås med, jag går där och umgås bara med folk i min klass och jag tycker det är sjukt roligt. sen kan jag väl hålla med om att "malungsfolket" inte är det roligaste men det står man ut med eftersom man inte hänger så mkt med domFabianH sa:gymnasiet är säkert bra, dock suger byn, finns inte mkt å göra..:P
tja. Eftersom att du gårdär vet du ju mkt om det. Om man inte får en lyckad skid karriär "jag åker för att ha kul men ska va nice att bli som dumont T.E.X. Men ja om skid karriären inte lyckas kan man fortfarande få en bra utbildning o få lika bra jobb som man skulle fått i nåt annat?Jekub sa:det beror väl på vilka man umgås med, jag går där och umgås bara med folk i min klass och jag tycker det är sjukt roligt. sen kan jag väl hålla med om att "malungsfolket" inte är det roligaste men det står man ut med eftersom man inte hänger så mkt med domFabianH sa:gymnasiet är säkert bra, dock suger byn, finns inte mkt å göra..:P
NEJ. om skidkarriären skiter sig, så får man inget jobb, i princip.maxudd sa:tja. Eftersom att du gårdär vet du ju mkt om det. Om man inte får en lyckad skid karriär "jag åker för att ha kul men ska va nice att bli som dumont T.E.X. Men ja om skid karriären inte lyckas kan man fortfarande få en bra utbildning o få lika bra jobb som man skulle fått i nåt annat?Jekub sa:det beror väl på vilka man umgås med, jag går där och umgås bara med folk i min klass och jag tycker det är sjukt roligt. sen kan jag väl hålla med om att "malungsfolket" inte är det roligaste men det står man ut med eftersom man inte hänger så mkt med domFabianH sa:gymnasiet är säkert bra, dock suger byn, finns inte mkt å göra..:P
på freeridegymnasiet.se står allt du behöver veta, men det är väl ganska självklart att du får en utbildning?maxudd sa:tja. Eftersom att du gårdär vet du ju mkt om det. Om man inte får en lyckad skid karriär "jag åker för att ha kul men ska va nice att bli som dumont T.E.X. Men ja om skid karriären inte lyckas kan man fortfarande få en bra utbildning o få lika bra jobb som man skulle fått i nåt annat?Jekub sa:det beror väl på vilka man umgås med, jag går där och umgås bara med folk i min klass och jag tycker det är sjukt roligt. sen kan jag väl hålla med om att "malungsfolket" inte är det roligaste men det står man ut med eftersom man inte hänger så mkt med domFabianH sa:gymnasiet är säkert bra, dock suger byn, finns inte mkt å göra..:P
det är ju rätt självklart att du får en utbildning av det... är ju trots allt ett gymnasieprogram.maxudd sa:tja. Eftersom att du gårdär vet du ju mkt om det. Om man inte får en lyckad skid karriär "jag åker för att ha kul men ska va nice att bli som dumont T.E.X. Men ja om skid karriären inte lyckas kan man fortfarande få en bra utbildning o få lika bra jobb som man skulle fått i nåt annat?Jekub sa:det beror väl på vilka man umgås med, jag går där och umgås bara med folk i min klass och jag tycker det är sjukt roligt. sen kan jag väl hålla med om att "malungsfolket" inte är det roligaste men det står man ut med eftersom man inte hänger så mkt med domFabianH sa:gymnasiet är säkert bra, dock suger byn, finns inte mkt å göra..:P
pjuuuuh.... För at jag var så jävla inställd på det sen kom en snubbe o sa att freeride gymnasium BARA satsade på skidor o ja ba SHIIIT fk it XD. Men kan man först gå ett år på windells?. Det är typ världens bästa ställe! SEn hoppa in andra året vad tror du?. Inte så jätte stor chans att man kommer in där... eller så får jag börja där på direkten.. Shit asså jat tycker verkligen synd om dig som inte kan gå på det gymnasiet du villDavidson sa:det är ju rätt självklart att du får en utbildning av det... är ju trots allt ett gymnasieprogram.maxudd sa:tja. Eftersom att du gårdär vet du ju mkt om det. Om man inte får en lyckad skid karriär "jag åker för att ha kul men ska va nice att bli som dumont T.E.X. Men ja om skid karriären inte lyckas kan man fortfarande få en bra utbildning o få lika bra jobb som man skulle fått i nåt annat?Jekub sa:det beror väl på vilka man umgås med, jag går där och umgås bara med folk i min klass och jag tycker det är sjukt roligt. sen kan jag väl hålla med om att "malungsfolket" inte är det roligaste men det står man ut med eftersom man inte hänger så mkt med dom
själv hade jag inte tvekat att gå där, om inte min äckliga skitkommun skulle stoppat det. istället fick man gå 3 år i en dynghög till gymnasium där samhällsklass och åsikter avgjorde betyget...
freeridegymnasiet är lätt bästa gymnasiet om du ska ha sjukt kul genom gymnasiet samtidigt som du får en bra utbildning
va? :S. Freeridegymnasiet har fortfarande en normal ubildning bara att dom satsar mkt på skidor på fritiden. Om jag plauugar hårt o åker hårt kan jag få ett bra jobb ändå? -.-Cheezy sa:NEJ. om skidkarriären skiter sig, så får man inget jobb, i princip.maxudd sa:tja. Eftersom att du gårdär vet du ju mkt om det. Om man inte får en lyckad skid karriär "jag åker för att ha kul men ska va nice att bli som dumont T.E.X. Men ja om skid karriären inte lyckas kan man fortfarande få en bra utbildning o få lika bra jobb som man skulle fått i nåt annat?Jekub sa:det beror väl på vilka man umgås med, jag går där och umgås bara med folk i min klass och jag tycker det är sjukt roligt. sen kan jag väl hålla med om att "malungsfolket" inte är det roligaste men det står man ut med eftersom man inte hänger så mkt med dom
Du kan inte vara i windells först ett år och sen hoppa in på andra året, även fast du går i skolan där. De året räknas inte. Jag skulle gå först ett år på malung, sen åka till usa i 2an. Då är du lite äldre och sen när du kommer hem har du fortfarande kvar platsen i malung, men du tar ju studenten ett år senare. kommer kanske själv göra så fast åka till whistler ett år :lol:maxudd sa:pjuuuuh.... För at jag var så jävla inställd på det sen kom en snubbe o sa att freeride gymnasium BARA satsade på skidor o ja ba SHIIIT fk it XD. Men kan man först gå ett år på windells?. Det är typ världens bästa ställe! SEn hoppa in andra året vad tror du?. Inte så jätte stor chans att man kommer in där... eller så får jag börja där på direkten.. Shit asså jat tycker verkligen synd om dig som inte kan gå på det gymnasiet du villDavidson sa:det är ju rätt självklart att du får en utbildning av det... är ju trots allt ett gymnasieprogram.maxudd sa:tja. Eftersom att du gårdär vet du ju mkt om det. Om man inte får en lyckad skid karriär "jag åker för att ha kul men ska va nice att bli som dumont T.E.X. Men ja om skid karriären inte lyckas kan man fortfarande få en bra utbildning o få lika bra jobb som man skulle fått i nåt annat?
själv hade jag inte tvekat att gå där, om inte min äckliga skitkommun skulle stoppat det. istället fick man gå 3 år i en dynghög till gymnasium där samhällsklass och åsikter avgjorde betyget...
freeridegymnasiet är lätt bästa gymnasiet om du ska ha sjukt kul genom gymnasiet samtidigt som du får en bra utbildning![]()
Haha, lugn nu kiddo! Klart dom ger en utbildning med men jag var inte intresserad av nån linje som dom hade så jag valde att gå i gymnasium i hemkommun istället!+ jag tror windells är ett sommar camp ingen skola året om.maxudd sa:pjuuuuh.... För at jag var så jävla inställd på det sen kom en snubbe o sa att freeride gymnasium BARA satsade på skidor o ja ba SHIIIT fk it XD. Men kan man först gå ett år på windells?. Det är typ världens bästa ställe! SEn hoppa in andra året vad tror du?. Inte så jätte stor chans att man kommer in där... eller så får jag börja där på direkten.. Shit asså jat tycker verkligen synd om dig som inte kan gå på det gymnasiet du villDavidson sa:det är ju rätt självklart att du får en utbildning av det... är ju trots allt ett gymnasieprogram.maxudd sa:tja. Eftersom att du gårdär vet du ju mkt om det. Om man inte får en lyckad skid karriär "jag åker för att ha kul men ska va nice att bli som dumont T.E.X. Men ja om skid karriären inte lyckas kan man fortfarande få en bra utbildning o få lika bra jobb som man skulle fått i nåt annat?
freeridegymnasiet är lätt bästa gymnasiet om du ska ha sjukt kul genom gymnasiet samtidigt som du får en bra utbildning![]()
aha okDirty-T sa:Haha, lugn nu kiddo! Klart dom ger en utbildning med men jag var inte intresserad av nån linje som dom hade så jag valde att gå i gymnasium i hemkommun istället!+ jag tror windells är ett sommar camp ingen skola året om.maxudd sa:pjuuuuh.... För at jag var så jävla inställd på det sen kom en snubbe o sa att freeride gymnasium BARA satsade på skidor o ja ba SHIIIT fk it XD. Men kan man först gå ett år på windells?. Det är typ världens bästa ställe! SEn hoppa in andra året vad tror du?. Inte så jätte stor chans att man kommer in där... eller så får jag börja där på direkten.. Shit asså jat tycker verkligen synd om dig som inte kan gå på det gymnasiet du villDavidson sa:det är ju rätt självklart att du får en utbildning av det... är ju trots allt ett gymnasieprogram.
Fett najs! länk till det?`XD Men du kan ju inte hoppa ut o in som jag uppfattade nu när jag frågade.... DRA INTE TILL CAMP OF CHAMPIONS!! om de e de du menar för de e ju typ ett camp i whistler. kan ju vara nåt annat också men de är så jääävla mkt stöld där.... till o me bilar nugurkaz sa:Du kan inte vara i windells först ett år och sen hoppa in på andra året, även fast du går i skolan där. De året räknas inte. Jag skulle gå först ett år på malung, sen åka till usa i 2an. Då är du lite äldre och sen när du kommer hem har du fortfarande kvar platsen i malung, men du tar ju studenten ett år senare. kommer kanske själv göra så fast åka till whistler ett år :lol:maxudd sa:pjuuuuh.... För at jag var så jävla inställd på det sen kom en snubbe o sa att freeride gymnasium BARA satsade på skidor o ja ba SHIIIT fk it XD. Men kan man först gå ett år på windells?. Det är typ världens bästa ställe! SEn hoppa in andra året vad tror du?. Inte så jätte stor chans att man kommer in där... eller så får jag börja där på direkten.. Shit asså jat tycker verkligen synd om dig som inte kan gå på det gymnasiet du villDavidson sa:det är ju rätt självklart att du får en utbildning av det... är ju trots allt ett gymnasieprogram.
Nej, du får va hur jävla dålig du vill, men du måste vara bra i skolan !J_Skilnand sa:är det någon gräns på hur bra man måste va?
för själv är man inte så jävla bra xD
nej det spelar ingen roll hur bra du är, men det spelar stor roll hur intresserad du är. är du lite lagomt intresserad och åker hem varje helg och skippar en del åkdagar så kommer du inte bli särskilt omtyckt då det finns många som söker som verkligen vill åka. men om du gillar att åka och åker så mkt som möjligt så kommer du passa in braJ_Skilnand sa:är det någon gräns på hur bra man måste va?
för själv är man inte så jävla bra xD
Holy fuuuuck, 250.000 för ett läsårDigtheJib sa:Första posten på freeride för min del men ett läsår på windells kostar 250k tror jag det va, dock så har du rätt till 4 timmars skid lektion varje dag tror jag det var