Många tjuv utlösningar på ranndone' bindningar?

snortpowder

Ny medlem
Var inne och pratade med personal i en friåknings butik om att jag vill ha en löshäl bindnig. Han ville pracka på mig den nyaste av dessa bindnigar och hävdade att den aldrig tjuv utlöste pga någon ny fjäder spärr funktion. Jag undrar bara om ni som kört på dessa ranndone' (eller hur det nu stavas) bindnigar av tidigare års modell haft problem av att de löstut när ni kört?
Tack på förhand//David

Senast ändrad:
David tor att de är lite lättare om vi vet vilken bindning det är vi talar om... Fins ju några stycken.

Får jag gissa att han vilje sälja dig ett par Naxo? De har ju en extra liten spärr som man klickar i när man åker, så att bindningen inte hamnar i touring-mode av misstag. Bindningen löser fortfarande ut om du krashar.

Det var en fritschi freeride. Men vilken bindnig rekommenderar ni? Och funkar black diamond hudar?

Ja jag skulle ju rekomedera ett par Naxo och ett par coll tex hudar. Helt enkelt för att Naxon käns sjukt mycket stabilare och är lättare att göra Kick turns med. Tänk på när du köper hudar att dom ska glida lätt framåt och inte väga allt för mycket. Du ska ju ändå bära på dem. Och med dagens feta hudar kan dom ju bli ganska så tunnga. Men denna fråga borde du ju kunna ställa till någon av freerids experter.
Kalle Kax

Snödjup

Tillbaka
Topp