Mantra Fel på dem?

Offerdal

Medlem
Mantra Fel på dem?
Har åkt ett 15 tal dagar på mina mantra 191
I början på dagen funkar de som de ska
Problemet är när man åkt igen några gropar så skidan böjt sig kraftigt, då tenderar skidorna att tappa spannet. Det märks när man ska gå in i sväng och indet händer. Ex om du åkt östra i Åre och plogat dig ner till Fjällgården, då har de blivit "böjda" i alla gropar. När man senare kommer ut i backen är det svårt att få in skidorna i sväng. När man senare tagit av sig skidorna och klämmer ihop dem särar de på sig de främsta 2dm.
Nästa dag de används är de ok igen
Har tidigare åkt mycket på pistskidor och vet hur de ska kännas
Är det en normalt befarande eller ett fall för reklamation
Tacksam för svar

Mantra Fel på dem?
har aldrig hört talas om det problemet. Har ett par mantra själv. Låter ju dock mindre upphettsande.

Mantra Fel på dem?
Precis går inte tillbaka till sitt spann, tar olika länge innan de känns normala igen 1h-1dag
Har snålat och köpt dem på sportconrad, jag vet hade varit bättre å köpt dem av lokal handlare
Kan inte säga att det finns synliga skador, å de är inte bockade heller
Verkar inte vara som det ska med dem i alla fall om inte ni har samma erfarenhet, ska skicka iväg något mail tilll sportconrad

Mantra Fel på dem?
Mantran har ett känt problem att dom ibland delaminerar, om det nu är de du råkat ut för. Jag känner personligen 3 st som råkat ut för det tidigare på den svarta modellen. Det har varit ett fabrikationsfel som går att reklamera.

Mantra Fel på dem?
mina mantra (den svarta modellen) har delaminerat vid spetsen på skidan. vet någon om detta går att laga själv eller om de fortfarande går att reklamera?

Mantra Fel på dem?
jag skulle reklamera. det låter som du "knäckt insidan" på dem. Händer ibland med skidor speciellt om man jibbar mycket. Man pajar helt enkelt den inre strukturen och skidan tappar sitt flex.

Mantra Fel på dem?
mustalianen sa:
jag skulle reklamera. det låter som du "knäckt insidan" på dem. Händer ibland med skidor speciellt om man jibbar mycket. Man pajar helt enkelt den inre strukturen och skidan tappar sitt flex.
Det är dock inte riktigt en reklamation. En reklamation är en dold skada som fanns vid köp eller som uppstått vid normalt användande.
En stukad skida som fått sin skada av övervåld är en olycka dvs ej reklamationsgrundande.

Offerdals problem kännns dock väldigt märkligt, ring eller maila S-C o kolla vad de säger.

Dock kan dessa problem uppstå vid övervåld mot skidor, tex soda ner i en djup grop i 80 blås, äka på räcken, åka in i en vägg i flatljus, droppa 15 meters klippor osv

Ha de

Mantra Fel på dem?
easyD sa:
dannedieharder sa:
Dock kan dessa problem uppstå vid övervåld mot skidor, tex soda ner i en djup grop i 80 blås, äka på räcken, åka in i en vägg i flatljus, droppa 15 meters klippor osv
Övervåld? Normalanvändning;-)
När det gäller friåkningskidor ja! övervåld =normalanvändning
Skidor är en förbruksvara.
Om man åker mycket och aggressivt så får man räkna med att byta skidor ofta.
15 dagar kan kännas surt men har man otur så kan det bli så.
Krossade ett par Pro Rider i fjol på en sten, det suger men man måste gå vidare.

Mantra Fel på dem?
Om du köpt laggen hos Sport Conrad så kan jag glatt meddela att de är mycket tilmötesgående och generösa vid reklamations ärenden.
Völkl verkar förövrigt vara oerhört känsliga för hajbett (Tunn och mjuk ptex) :0/
Och JA de delaminerar åxå!

S/

Tillbaka
Topp