Mark Abmas turbindning?

• Trådstartare Trådstartare Dot
  • Start datum Start datum

Dot

Ny medlem
Mark Abmas turbindning?
Såg här om dagen årets film från matchstick prod. The way i see it och noterade i delen med Eric Hjortleifson och Abma, när de är mitt i ingenstans och använder sig enbart av sina skidor för att komma ut i bc:n. Jag har stoppat och granskat så gott som möjligt för att försöka se vad det är för bindning de kör på (främst Abma själv) Jag vet att han kör på Salomon och man ser det tydligt om man tittar extra noga. "men vad i helsicke" tänkte jag.. Salomon tillverkar ju inga turbindningar..? eller har jag fel. Det jag kan tänka mig är att han kör på något som inte kommit ut till konsumentmarknaden eller så är det någon fiffig mojäng som gör att man kan tura med sina vanliga bindningar? Finns det ens? Ta som exempel bara hans skidor, man ser klart och tydligt att han kör på någonting som inte finns i Salomons sortiment i år? Ser ut som en fetare szar och lite spetsigare i tippen?
Nummer 1: Vad är det för bindning?
Numemr 2: vad är det för skida?
Nummer 3: Eric Hjortleifson prylar? Vet att skidan är Renegade. Men bindning?
Någon som kan förklara detta? :rolleyes:

Mark Abmas turbindning?
Jag har inte sett filmen men har tidigare hört att Hjorleifson kör på Dynafit ibland.
Abmas bind vet jag inget om.
Abmas skida är säkert ett av prototypstegen till Rocker 2:

Mark Abmas turbindning?
1: Han har trekkers (Alpine wreckers)
2: Han kør på en prototyp av Salomon Rocker 2
3: Precis som burgars sæger så kør han på Dynafit, nærmare bestæmt FT12.

Mark Abmas turbindning?
Jarle: Den jag hänvisade är går oxå att ha STH 16 på. Har inte filmen framför mig så kunde inte kolla.. Det kommer ett bättre alternativ till Trekkers (som suger) inom en snar framtid som det ser ut.

Mark Abmas turbindning?
Mark Abmas turbindning?
LoBoMan sa:
MnO sa:
Hasse_Lindborg sa:
Dagens "first"-poäng går härmed till Hasse. Klart intressant. Förvånande svårt att hitta mer info dock, så den lär knappast finnas på Coop Forums sportavdelning innan nyår...
ahhhh superintressant! Jag vill genast veta allt!!!
finns en tråd om detta från imorse

Mark Abmas turbindning?
Hasse_Lindborg sa:
Jarle: Den jag hänvisade är går oxå att ha STH 16 på. Har inte filmen framför mig så kunde inte kolla.. Det kommer ett bättre alternativ till Trekkers (som suger) inom en snar framtid som det ser ut.
Några studenter på LTU hade det som ex-jobb om jag inte minns helt fel...göra en bättre trekker...alltså.

Mark Abmas turbindning?
Hasse_Lindborg sa:
Kollade på Hoji och Abmas del igen och man ser tydligt flera gånger att Abma turar med trekkers, har bindningarna monterade platt på skidan och åker med vanliga STH16 utan annat på eller under.

Mark Abmas turbindning?
Jarle sa:
Hasse_Lindborg sa:
Kollade på Hoji och Abmas del igen och man ser tydligt flera gånger att Abma turar med trekkers, har bindningarna monterade platt på skidan och åker med vanliga STH16 utan annat på eller under.
Japp kollade på den oxå och såg det. Som jag skrev så kunde det varit den.. ;)

Mark Abmas turbindning?
Hasse_Lindborg sa:
Jarle sa:
Hasse_Lindborg sa:
Japp kollade på den oxå och såg det. Som jag skrev så kunde det varit den.. ;)
Jepp, hade vart kul att testa ett vettigt (och ordentligt fungerande) alternativ till trekkers

Mark Abmas turbindning?
Jaha då blev man jätte sugen på Rocker 2 också.. Onödigt att kolla in i den här tråden, har ju inget som helst intresse av turbindningar och hade jag inte kollat tråden hade jag slupit veta om rocker 2

Tillbaka
Topp