märken där bindning suttit?

BesteN

Ny medlem
hej
det är så att jag har ställt om bindningarna och där dom suttit tidigare har det nu blivit fula spår av dem, är det något som går att på nått sätt få bort eller är det själva ytan som är söndergnuggad?

Finns nog inte så mycket att göra åt det. Om det stör dig så mycket att dom dära fula spåren är där så kan du ju alltid kasta på en klibba.

nej nej inte hålen. har som blivit märken efter bindningarna, vet inte hur det fungerar med spackel när brädan är blank och de

....

du där..

det e sånt som händer... dessa märken kan man tyvärr inte göra så mycket åt...

antingen så köper du nån större klibba och sätter över.. annars så biter du bara ihop... det kommer ju massa snö och annat där iaf... det syns inte..

/Pinn

fick idén att putsa med autosol vilket tydligen ska vara bra om man vill få lack, plast och metall att bli blankt, så jag plockade loss bindningen och såg att märkena var mycket djupare än vad jag först trodde:/ så det är väll bara att låta det vara där då.. eller som ni nämt sätta dit nått klistermärke.. ajja tack för tippsen iaf :)

jo det är ju sant, är ju så att jag köpte brädan begagnad är förövrigt en Burton Dragon kanske inte riktigt rätt bräda för mig som väger kring 50-55kg (vet jag är undernärd) och är kring 1.80-1.85 lång (om jag inte minns fel) så jag tror jag är lite för lätt för brädan, men är inte så kräsen på brädorna efter att ha åkt på skitbrädor hittills.

Fick det för ett ganska bra pris och den var åkt ca2 säsonger och jag hittade inte nån annan som jag ville ha och ville inte kasta ut så mycket pengar på en sprillans ny för jag vet inte hur mycket jag kommer åka med den, har blivit lite mindre åka på sistone..

IAF så hade förra ägaren helt fel stanse än vad jag är van vid så jag var tvungen att ställa om dem.. och bindningarna har nu lämnat nästan millimeter djupa spår samt att jag upptäckte att lacken hade spruckit ganska ordentligt på yttersidan av bindningens ursprungliga plats
och även fast brädan är begagnad är det ju inte precis en fröjd för ögat att se dom där märkena :( och spackla igen spåren och de blir väll inte så mycket snyggare med tanke på att spacklets färg inte är samma som lacken på brädan... så får väll bara acceptera att det ser ut som det gör. :/ nåja som PVerner sa så är ju det viktiga att bindningarna sitter som dom ska. :)

EDIT: huvva vad offtopic snack det blev där :P sry
EDIT2: fan vad jag skriver konstigt märkte nu hur jobbig texten var att läsa, sry igen :P
får skylla på att jag är trött ;)

Senast ändrad:

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp