Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Marker Alpinist, bra eller a...
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="eriC1" data-source="post: 1193748" data-attributes="member: 59831"><p>Är själv ute efter en lätt tech-bindning som man ändå vågar stå på lite med i slagit terräng och hög fart. Jag har kollat på vad jag tror är allt vettigt runt 300 gram. Först Salomon MTN, men där blev jag lite avskräckt av just U-pin och vad folk säger är ökad slitage. Det som talar för den är priset, kvalitet och justermån. Kollade sedan Marker alpinist, även där u-pin och känns lite plastig. G3 Zed, väger rätt mkt för vad man får. Motsvarande Dynafit i den viktklassen har för mig för dålig justermån, och då jag vill kunna använda olika pjäxor så funkar de inte helt enkelt. </p><p></p><p>Om du inte väger så mycket och klarar dig på DIN10 så är väl ATK crest en riktigt fin bindning som finns å hitta billigt (runt 2400 såg jag den för på addnature för någon vecka sen med rabattkod). </p><p></p><p>Jag själv mynnar ut i att jag gärna vill undvika u-pin, plastiga detaljer och dålig justermån. De enda bindningarna jag hittar då är nya ATK R12, men blir nog R14 då den där spacern följer med och priset blir typ samma. (Gamla Raider 12 och 14 uppfyller samma kriterier på låg vikt och justermån, men känns bättre med bromsen i häldelen och lägre vikt). Missar jag något? Någon som har tips på annan bindning som kan funka som jag missat?</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="eriC1, post: 1193748, member: 59831"] Är själv ute efter en lätt tech-bindning som man ändå vågar stå på lite med i slagit terräng och hög fart. Jag har kollat på vad jag tror är allt vettigt runt 300 gram. Först Salomon MTN, men där blev jag lite avskräckt av just U-pin och vad folk säger är ökad slitage. Det som talar för den är priset, kvalitet och justermån. Kollade sedan Marker alpinist, även där u-pin och känns lite plastig. G3 Zed, väger rätt mkt för vad man får. Motsvarande Dynafit i den viktklassen har för mig för dålig justermån, och då jag vill kunna använda olika pjäxor så funkar de inte helt enkelt. Om du inte väger så mycket och klarar dig på DIN10 så är väl ATK crest en riktigt fin bindning som finns å hitta billigt (runt 2400 såg jag den för på addnature för någon vecka sen med rabattkod). Jag själv mynnar ut i att jag gärna vill undvika u-pin, plastiga detaljer och dålig justermån. De enda bindningarna jag hittar då är nya ATK R12, men blir nog R14 då den där spacern följer med och priset blir typ samma. (Gamla Raider 12 och 14 uppfyller samma kriterier på låg vikt och justermån, men känns bättre med bromsen i häldelen och lägre vikt). Missar jag något? Någon som har tips på annan bindning som kan funka som jag missat? [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Marker Alpinist, bra eller a...
Tillbaka
Topp