Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Marker Alpinist, bra eller a...
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Pillard" data-source="post: 1217725" data-attributes="member: 83225"><p>Men för att kunna göra det valet måste man ju veta vad kompromissen är. Jag kan ju välja att köra på Shift på knappt 900g. Då vet jag vad jag får. Nästa steg är ju att gå ner till Vipecs t.ex. men då sparar jag ju bara 300g. Då börjar det bli tveksamt om viktbesparingen är värt det. Men kan jag spara nästan 300g till och köra på en Crest så är ju besparingen i vikt ganska stor. Och självklart kommer jag inte att behandla utrustningen likadant med en Crest långt ute på fjället som jag skulle gjort med en Shift. Den senare använder jag ju i pist osv också. Men även ute på fjället dyker det helt plötsligt upp slagiga och stenhårda partier. Innebär en Crest där att det släpper direkt? Eller kan jag räkna med ungefär samma tjuvlösning oavsett om det är en Crest eller en ION, ställd på samma DIN?</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Pillard, post: 1217725, member: 83225"] Men för att kunna göra det valet måste man ju veta vad kompromissen är. Jag kan ju välja att köra på Shift på knappt 900g. Då vet jag vad jag får. Nästa steg är ju att gå ner till Vipecs t.ex. men då sparar jag ju bara 300g. Då börjar det bli tveksamt om viktbesparingen är värt det. Men kan jag spara nästan 300g till och köra på en Crest så är ju besparingen i vikt ganska stor. Och självklart kommer jag inte att behandla utrustningen likadant med en Crest långt ute på fjället som jag skulle gjort med en Shift. Den senare använder jag ju i pist osv också. Men även ute på fjället dyker det helt plötsligt upp slagiga och stenhårda partier. Innebär en Crest där att det släpper direkt? Eller kan jag räkna med ungefär samma tjuvlösning oavsett om det är en Crest eller en ION, ställd på samma DIN? [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Marker Alpinist, bra eller a...
Tillbaka
Topp