Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Marker Alpinist, bra eller a...
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="xQubeZ" data-source="post: 1221855" data-attributes="member: 166112"><p>Du får ju uppenbarligen 2 extra i din. Beror ju väldigt mycket på personen som ska ha dem om det spelar någon roll dock. De flesta klaarar sig nog på 10 din för en turbindning. Men tådelen på raidern är väl ordentligare, häldelen verkar väldigt lik. Är fler hälhöjar alternativ på raidern än crest. Tror hur man ska åka och vad för skidor man ska sätta dem på avgör helt vilken av dem man bör satsa på. Personligen tycker jag att man lika gärna kan köra på en crest om man ska sätta dem på ett par lätta turlagg runt <100mm i midjan. Enda jag inte gillar är att bromsen är lite pillig. (Sitter dock kvar när man väl låst upp den till skillnad från andra bindningar, typ shift). Sen står det att man inte kan ta bort bromsen men går lätt att skruva bort den utan att det ser ut som det borde påverka hur den beter sig.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="xQubeZ, post: 1221855, member: 166112"] Du får ju uppenbarligen 2 extra i din. Beror ju väldigt mycket på personen som ska ha dem om det spelar någon roll dock. De flesta klaarar sig nog på 10 din för en turbindning. Men tådelen på raidern är väl ordentligare, häldelen verkar väldigt lik. Är fler hälhöjar alternativ på raidern än crest. Tror hur man ska åka och vad för skidor man ska sätta dem på avgör helt vilken av dem man bör satsa på. Personligen tycker jag att man lika gärna kan köra på en crest om man ska sätta dem på ett par lätta turlagg runt <100mm i midjan. Enda jag inte gillar är att bromsen är lite pillig. (Sitter dock kvar när man väl låst upp den till skillnad från andra bindningar, typ shift). Sen står det att man inte kan ta bort bromsen men går lätt att skruva bort den utan att det ser ut som det borde påverka hur den beter sig. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Marker Alpinist, bra eller a...
Tillbaka
Topp