Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
jag har wide och då är det inte gjuten sula av någon anledningMnO sa:Glappar det inte så är det lugnt om du har en vanlig alpinsula
Har du ett pedagogiskt svar?havreboll sa:Skriv vilken pjäxa du har och vilken bindning du har så kan vi säga om de passar.
Alternativt, ta en bild på pjäxa och bindning (separat eller ihop) så kan vi säga om de passar.
jeppTopiNieminen sa:Har du justerat förspänningen i bakdelen av bindingarna?
inget glapp, men salomon och atomic har en tådel där höjden kan justeras, normalt vill man ha ett ett litet mellanrum mellan tådelens botten och pjäxans undersida.. marker har inte den justeringen.. jag har hört flera olika versioner men ingen verkar veta hur det ligger till..TopiNieminen sa:Alltså, är du ute efter glapp eller har du glapp? Jag har ingen glapp på mina bindningar Salomon Guardian 16 och Atomic 16X, det ska det väl inte vara heller.
den grupp du länkar till går till din12, mina går mycket högre.. dock ser modellen mycket lik ut..TopiNieminen sa:Det är väl justerbart bara då om man ska kunna använda bindningen med WTR- eller Grip Walk-sulor. Comp är väl en racebindning och därmed har ingen höjdjustering. Mina Atomic 16 X är racebindningar och kan justeras bara längsled och går bara att använda alpinsulade pjäxor. Är denna din bindning? https://www.compedgeskibike.com/product/marker-m12.0-comp-tc-eps-2960.htm
jag vet inte om geometrin på "wide" ätr samma som standard bredd, lange har inte helgjuten bottensula på "wide"TopiNieminen sa:Ja, bindningarna finns från DIN10 i max till DIN30, men användningsområdet är det samma.
Vad har du för sula då? Dessa går använda i samma bindning som RS 130.
http://www.lange-boots.com/product/rs-130-wide
Är det verkligen RS du har, det är inte en Rx? Rx har gummisula, men såvitt jag kan minnas (och även vad som visas på Langes hemsida har RS och RS wide samma sula...FJS9091 sa:jag vet inte om geometrin på "wide" ätr samma som standard bredd, lange har inte helgjuten bottensula på "wide"TopiNieminen sa:Ja, bindningarna finns från DIN10 i max till DIN30, men användningsområdet är det samma.
Vad har du för sula då? Dessa går använda i samma bindning som RS 130.
http://www.lange-boots.com/product/rs-130-wide
det är RS och dom har inte samma sula, geometrin kan vara samma men jag kan skruva av slitplattan fram och bak.. det är årets modell..iSooLi sa:Är det verkligen RS du har, det är inte en Rx? Rx har gummisula, men såvitt jag kan minnas (och även vad som visas på Langes hemsida har RS och RS wide samma sula...
OK!FJS9091 sa:det är RS och dom har inte samma sula, geometrin kan vara samma men jag kan skruva av slitplattan fram och bak.. det är årets modell..iSooLi sa:Är det verkligen RS du har, det är inte en Rx? Rx har gummisula, men såvitt jag kan minnas (och även vad som visas på Langes hemsida har RS och RS wide samma sula...
Saxat från lange:
The RS 130 Wide (100 mm last) has replaceable soles
det står som svar från Lange längst ner på sidan ibland frågorna
bra, det var egentligen det som var huvudfrågan.. om geometrin är samma så kan jag använda dom i min Marker Comp bindning?!?TopiNieminen sa:Måtten på sulorna är fortfarande samma.
FJS9091 sa:Har du ett pedagogiskt svar?havreboll sa:Skriv vilken pjäxa du har och vilken bindning du har så kan vi säga om de passar.
Alternativt, ta en bild på pjäxa och bindning (separat eller ihop) så kan vi säga om de passar.
Marker Comp + Lange RS 130 wide = ?