Marker duke,

local

Ny medlem
Marker duke,
Krascha med skidorna, en av bindningarna har lossnat från sin skena.

Alltså, på fram sidan av bindningen, den delen som inte ska gå att ta loss.
hur får jag fast den i gen? allt är poppnitat ni som vet hur den ser ut. vill inte bruka våld för att risk för att ta sönder skenan.

Den ena sidan ligger fast, men ser ingen lösning hur jag ska få fast den andra.

Ta bort hela bidningen och bruka våld för att få fast den? eller finns det ett lättare sätt?

Marker duke,
Aldrig sett det här innan. Sättet som dem monteras på tror jag är att man skjuter på tådelen på skenan och sen nitas låsdelen fast så antingen lämnar du in den eller så gör du det själv.

Marker duke,
Här är vad som hände med min Duke:

Senariot gick till som så att jag helt enkelt carvade nedför pisten, säsongens finaste pistförhållanden dessutom slätt som en babyrumpa, och i injiceringen av svängen skulle jag smygsladda i ingången på svängen för speedcheck. Skidan "löste ur" trodde jag. Men när jag sedan såg att det inte satt någon bindning kvar på skidan så sprang jag runt och letade efter den för att sedan upptäcka att skiten sitter kvar på pjäxan. ( tur att skidan inte löpte amok nedför berget utan skistopper )

Vad gäller ditt scenario så var det 2 kompisar till som åkte/turade sönder sina på samma sätt som du.

Har helt tappat förtroendet för bindningen. Jag sätter aldrig mer på en Marker The Duke på mina skidor.

Marker duke,
Jag fick en helt ny på min förra.
Har dock inte pratat med Marker om denna bindningen. Kommer med mer svara om det i maj. Jag popnitat om det själv.

Senast ändrad:
Marker duke,
Sett det här många gånger förr på första årets dukes (dem svarta). Då var det troligtvis att de hade använt en för styv plast. Men efter att den andra generationen kom så har jag aldrig sett det igen. Antar att du har fått ett dåligt exemplar. REKLAMATION!

Marker duke,
Jag tycker det ser ut som om plattan på skidan har gett med sig lite och lyfts från skidan, på ovansidan - alltså på den sidan där "Marker" slutar med "r", där bindningen fortfarande sitter kvar på plattan. Luktar reklamation som sagt...

Tillbaka
Topp