Marker Griffon sönder efter 1 säsong?

Tjena.

Idag var jag i och åkte skidor i Väsjöbacken för första gången för säsongen med mina en säsong gamla Marker Griffon-bindningar. Efter drygt en timmes enbart box-railande löste ena skidan ut när jag landade lite snett på boxen, dock inte ramlade. Ena skistoppern på bindningen har nu böjts neråt så den skrapar i snön när man åker och fästet för spärrarna har lossnat så det sitter löst och jag hittar inget sätt att fixa det på. Ska det kunna hända med ett par knappt 50 dagar använda Markerbindningar som ska kunna hålla i flera år? Vart väldigt besviken när det knapp går att åka med dem nu. Jag antar att jag får åka till affären men nån kanske kan hjälpa mig!

Senast ändrad:
Testa att böja skistoppern uppåt. Har funkat för mig med samma bindning.

Jag har aldrig haft ett par bindningar som hållit så länge som 50 dagar. Jag skulle vara supernöjd om jag var du :)

Julben sa:
Testa att böja skistoppern uppåt. Har funkat för mig med samma bindning.

Jag har aldrig haft ett par bindningar som hållit så länge som 50 dagar. Jag skulle vara supernöjd om jag var du :)
Jag har böjt dem lite nu så det funkar att åka om man trycker upp den ibland. De flesta säger att de här bindningarna ska hålla i flera år så det känns lite konstigt.

Nja jag knäckte 2 st på några veckor. Många trillar sönder nere vid skenan på bakbindningen.

Jag köper en bakbindning om nån har råkat ut för samma sak !!

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp