Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Marker Griffon/Squire med randopjäxor?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="KaitsuH" data-source="post: 946602" data-attributes="member: 59050"><p>Tje!</p><p></p><p>Min fru vill nu ha jibbskidor, och vi har tänkt att beställa Völkl Ledges (hon tyckte hemskt mycket om dem!) med Marker Griffons eller Squires. Men probleme är, att hon använder nuförtiden bara randopjäxor, Dynafit Zeros.</p><p></p><p>Jag läste, att både Griffon ok Squire har en samma typ tådel som tex F!0, som min fru har med sina Völkl Auras, så jag tyckte, att dom borde funka med randopjäxor också. Men vi var sista veckan i St. Anton, och i varje skidbutik sade dom, att det är absolut ett måste att använda bara randobindningar med randopjäxor. (Lufthansa jovisst tappade våra skidor och brädor nånstans, och vi var tvungen att hyra skidor för första dagen.)</p><p></p><p>Är det verkligen så? Måste vi köpa Barons för jibbskidor? Eller borde frun börja använda tunga och obekväma alpinpjäxor (hon ska inte, jag vet)?</p><p></p><p>Jag frågar såna här, för jag själv har åkt bara bräda nästan 20 år nu och förstår ingenting om skidor.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="KaitsuH, post: 946602, member: 59050"] Tje! Min fru vill nu ha jibbskidor, och vi har tänkt att beställa Völkl Ledges (hon tyckte hemskt mycket om dem!) med Marker Griffons eller Squires. Men probleme är, att hon använder nuförtiden bara randopjäxor, Dynafit Zeros. Jag läste, att både Griffon ok Squire har en samma typ tådel som tex F!0, som min fru har med sina Völkl Auras, så jag tyckte, att dom borde funka med randopjäxor också. Men vi var sista veckan i St. Anton, och i varje skidbutik sade dom, att det är absolut ett måste att använda bara randobindningar med randopjäxor. (Lufthansa jovisst tappade våra skidor och brädor nånstans, och vi var tvungen att hyra skidor för första dagen.) Är det verkligen så? Måste vi köpa Barons för jibbskidor? Eller borde frun börja använda tunga och obekväma alpinpjäxor (hon ska inte, jag vet)? Jag frågar såna här, för jag själv har åkt bara bräda nästan 20 år nu och förstår ingenting om skidor. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Marker Griffon/Squire med randopjäxor?
Tillbaka
Topp