Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Marker Kingpin 13 eller Marker Duke EPF?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Gahnis" data-source="post: 1079882" data-attributes="member: 46117"><p>Om fokus ligger på "downhill performance" så skvallrar väl det om Duke, MEN jag rekommenderar ändå Kingpin!</p><p>Kört båda själv och Kingpin är (enligt mig) bättre, helt klart! (Kör på Kingpin nu..)</p><p>Inga tjuvsläpp, lätt, stabil och pålitlig. Funkar till det mesta även om (likt ovanstående har skrivit) den inte är lika dämpad vid piståkning som andra bindningar. Men å andra sidan är den ju inte gjord för det, och om man kör med vilken turbindning som helst så är det väl lite som du själv beskriver.. "Man stannar inte allt för länge i liftsystemen om det finns tillgång till puder.."</p><p></p><p>Kolla in Jacob W´ edits på Instagram. Eller Johan Jonsson. </p><p>För oss (eller i alla fall mig) "vanliga" är det ju sjuka grejor med Techbindning, eller kanske t o m överhuvudtaget, men det skvallrar i alla fall en del om vad Kingpin pallar..</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Gahnis, post: 1079882, member: 46117"] Om fokus ligger på "downhill performance" så skvallrar väl det om Duke, MEN jag rekommenderar ändå Kingpin! Kört båda själv och Kingpin är (enligt mig) bättre, helt klart! (Kör på Kingpin nu..) Inga tjuvsläpp, lätt, stabil och pålitlig. Funkar till det mesta även om (likt ovanstående har skrivit) den inte är lika dämpad vid piståkning som andra bindningar. Men å andra sidan är den ju inte gjord för det, och om man kör med vilken turbindning som helst så är det väl lite som du själv beskriver.. "Man stannar inte allt för länge i liftsystemen om det finns tillgång till puder.." Kolla in Jacob W´ edits på Instagram. Eller Johan Jonsson. För oss (eller i alla fall mig) "vanliga" är det ju sjuka grejor med Techbindning, eller kanske t o m överhuvudtaget, men det skvallrar i alla fall en del om vad Kingpin pallar.. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Marker Kingpin 13 eller Marker Duke EPF?
Tillbaka
Topp