Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Marker Motion - Hur i h"#¤%e gick den igenom kvalitetskontrollen?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="JKampe" data-source="post: 1059522" data-attributes="member: 102740"><p>Stötte på ett nytt fenomen idag: Marker Motion M10</p><p></p><p>Jag har egentligen bara en fråga: Vilken folkskoleingenjör tyckte att det var en bra idé att släppa vidare skiten från prototypstadiet till produktion?</p><p></p><p>För den som inte sett vidundret består bindningen av en lång rail som fästs på skidan, ett plastigt klicksystem, en sprint man måste bända upp och sedan ett ännu plastigare klicksystem under tå och häldel som skall justeras in... sen ska alltihop tillbaka igen. Försök sälja in den till en skiduthyrning om ni kan. Försök sälja in den till någon överhuvudtaget!</p><p></p><p>Min personliga teori är att Marker utvecklade en prototyp att visa upp för investerarna, helt enkelt GLÖMDE visa upp den för någon som stått på ett par skidor tidigare i sitt liv, och när man till slut testade den på riktigt var det redan försent...</p><p></p><p>Är det någon som sitter på mer info om hur utvecklingen av denna... tingest... gått till är jag synnerligen nyfiken. Det finns ju konventioner för mänskliga rättigheter idag som tack och lov sätter stopp för att dylika försök någonsin görs igen.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="JKampe, post: 1059522, member: 102740"] Stötte på ett nytt fenomen idag: Marker Motion M10 Jag har egentligen bara en fråga: Vilken folkskoleingenjör tyckte att det var en bra idé att släppa vidare skiten från prototypstadiet till produktion? För den som inte sett vidundret består bindningen av en lång rail som fästs på skidan, ett plastigt klicksystem, en sprint man måste bända upp och sedan ett ännu plastigare klicksystem under tå och häldel som skall justeras in... sen ska alltihop tillbaka igen. Försök sälja in den till en skiduthyrning om ni kan. Försök sälja in den till någon överhuvudtaget! Min personliga teori är att Marker utvecklade en prototyp att visa upp för investerarna, helt enkelt GLÖMDE visa upp den för någon som stått på ett par skidor tidigare i sitt liv, och när man till slut testade den på riktigt var det redan försent... Är det någon som sitter på mer info om hur utvecklingen av denna... tingest... gått till är jag synnerligen nyfiken. Det finns ju konventioner för mänskliga rättigheter idag som tack och lov sätter stopp för att dylika försök någonsin görs igen. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Marker Motion - Hur i h"#¤%e gick den igenom kvalitetskontrollen?
Tillbaka
Topp