Marker Motion - Hur i h"#¤%e gick den igenom kvalitetskontrollen?

JKampe

Medlem
Stötte på ett nytt fenomen idag: Marker Motion M10

Jag har egentligen bara en fråga: Vilken folkskoleingenjör tyckte att det var en bra idé att släppa vidare skiten från prototypstadiet till produktion?

För den som inte sett vidundret består bindningen av en lång rail som fästs på skidan, ett plastigt klicksystem, en sprint man måste bända upp och sedan ett ännu plastigare klicksystem under tå och häldel som skall justeras in... sen ska alltihop tillbaka igen. Försök sälja in den till en skiduthyrning om ni kan. Försök sälja in den till någon överhuvudtaget!

Min personliga teori är att Marker utvecklade en prototyp att visa upp för investerarna, helt enkelt GLÖMDE visa upp den för någon som stått på ett par skidor tidigare i sitt liv, och när man till slut testade den på riktigt var det redan försent...

Är det någon som sitter på mer info om hur utvecklingen av denna... tingest... gått till är jag synnerligen nyfiken. Det finns ju konventioner för mänskliga rättigheter idag som tack och lov sätter stopp för att dylika försök någonsin görs igen.

Du vill alltså veta namnet på konstruktören? Tror det blir svårt att få fram, sannolikt är den bindning vi kan köpa idag en utveckling över flera generationer bindningar och ihopplock får diverse modeller under årens lopp och mängder med olika team och konstruktörer inblandade.

Jag föreslår att du ägnar dig åt något mer väsentligt, till exempel vem som utvecklade mikrovågspopcornen. Det är en hjälte väl värd att hylla. En av modern tids mest framstående innovationer! :-)

/MM

Senast ändrad:
Nej, det var mer en omskrivning för själva processen. Jag är sjukt nyfiken på att veta hur Marker kunde tycka det var en bra ide att massproducera en bindning det tar längre tid att ställa om än det tar att montera av och på ett par nya bindningar.

+ 1 Micropopcorn är en sjukt viktig uppfinning! Charlie Cretors räknas som dess anfader med sina tidiga popcornmaskiner redan på 1880-talet. Trodde jag tillhörde allmänt vetande ;-)

Tillbaka
Topp