Marker The Duke

• Trådstartare Trådstartare Hasse
  • Start datum Start datum
H

Hasse

Guest
Marker The Duke
Kolla vad det står på monteringsmallen för The Duke :)

rjethgsx

Nya bindningar på G??

//H

Marker The Duke
Såja såja...

Kanske en lite billigare variant för massorna, när dom väl fått igång produktionen på allvar och fått in feedback?

Den nuvarande är ju trots allt ingen volymprodukt, med tanke på priset.

Marker The Duke
Dock känns det som att de sålt en helvetes massa dukes... Såg nåt på tgr om att det typ redan börjar ta slut i butikerna (i nordamerika) inför säsongen..

Marker The Duke
MarkusO sa:
Såja såja...

Kanske en lite billigare variant för massorna, när dom väl fått igång produktionen på allvar och fått in feedback?

Den nuvarande är ju trots allt ingen volymprodukt, med tanke på priset.
Det borde faktiskt dyka upp en snällare variant. De flesta i dom här kretsarna jublar över att den går till 16, men det är också många som egentligen hade klarat sig med en 12-version som kanske då kostar en tusing mindre.

Marker The Duke
En 12 finns ju i form av både Diamir och Naxo. Duken är ju bara en halv centimeter lägre än tidigare nämnda. Jag hoppas de skapar en till fast kanske lättare? Byta ut ngt material eller nåt?

Marker The Duke
PeAC sa:
En 12 finns ju i form av både Diamir och Naxo. Duken är ju bara en halv centimeter lägre än tidigare nämnda. Jag hoppas de skapar en till fast kanske lättare? Byta ut ngt material eller nåt?
Allt handlar inte bara om hur stark fjäder man har. Skilnaden är att Marker är en mer gedigen byggd bindning rakt av. Den ska fungera som en rejäl utförsàkningsbindning, inte som en turbindning med àkfunktion.

Marker The Duke
PeAC sa:
Lättare? Varför då? Då kan du ju lika gärna gå på Diamir. Skiljer inte så mycket i vikt. Om de bygger en lättare så tummar de på stabilitet skulle jag tro. Och Duke är den stabilaste turbindningen nu på marknaden. Kan ju köra lika hårt med den som en vanlig bindning. Vilket jag inte kan göra med en Naxo eller Diamir bindning.

//H

Marker The Duke
Efter att ha kört Duken i Trysil förra helgen är jag redo att säga att Duken är en av de stabilaste bindningarna nu på marknaden rakt av. Oavsett klättermöjligheten eller ej.

I alla fall när det gäller vridstyvhet. Den var inget annat än ... skitstum.

Styvar den upp skidan?

Tillbaka
Topp