Märkeshysteri

kirkholmberg

Ny medlem
Märkeshysteri
Varför ska så många som åker skidor eller bräder en vecka under vintern, som smatidigt inte åker bra har skidor typ Rossigol 9X som här hårda som granit. Tro inte på allt ni hör i butiken för de vill ofta bara sälja den dyraste skidan. Var ärlig mot dig själv och köp utrustning som du kan hantera, för då blir det roligare och åka, du kan åka längre under dagen samt att din teknik blir bättre. Visst ska man ha en utrustning att växa i men det ska finnas gränser.

CU

Märkeshysteri
Det kändes som om Kline tog åt sig angående att ha fel skidor! Ja vist försöker dom alltid sälja det dyraste eller hippaste... det är som alla som åker runt i pisten med fatskis... eller twintip och aldrig åkt baklänges! Tänkefter va det är ni vill åka och om ni verkligen behöver dom fetaste skidorna eller dom hårdaste racing laggen! Svaret är, oftast inte!

Kalle

Märkeshysteri
såsant. men det beror nog lite på var man köper.
de seriösa butiker som finns säljer ju inte på de viset,
men visst. stadium/intersport och dylika har ju oftast liten eller ingen utbildning på det dom säljer. rätt lustiga saker man kan få höra där.

alla känner väl till expediten på icke nämnd storaffär som försökte övertala alpingaragepojkarna om meningen med att ha twintips var att det skulle spruta mera snö bakåt.

:P

Märkeshysteri
håller med, men det jag allra minst förstår är folk som anser att de behöver senaste årsmodellen på sina skidor för att åka en vecka. Är man iväg en hel säsong kan det vara försvarbart, men inte för en vecka om året. Så mycket bättre är inte årets modell av skidor, bara mycket dyrare. Åker man en vecka om året är det absolut bästa att hyra skidor (väljer man att hyra i den högsta prisklassen så får man bra utrustning), eller köpa begagnat, och istället lägga pengarna på bra pjäxor, eftersom det är otroligt svårt att få då man hyr. Pjäxor ska ta lång tid att prova ut, och eftersom uthyrare (av förklarliga skäl) vill klara av så många kunder som möjligt på så kort tid som möjligt kan jag nästan garantera att i nio fall av tio så får man för stora pjäxor, eftersom dessa antagligen sitter skönare vid den första provningen.

Märkeshysteri
Det äv väl inget att störa sig på? Passa på själv om du inte bryr dig och köpa deras beggade nästan oanvända prylar. Det är svårt att sälja "gamla" prylar i denna prylbögeribranch så pruta ordentligt så har DU billiga nästan nya lagg.

Märkeshysteri
Det är det jag gör. Köpte ett par beggade Dynastar Skicross 66. De är en superskida som jag varmt rekomenderar. Mitt startinlägg är inte illa menat. Men jag har märkt så många gånger att när man är i Åre så är det vanligt förekommande. jag har själv sagt till många bekanta och mig själv att prova lite mjukare skidor man har ofta roligare då. Visst ska man ha ett par skidor som man kan växa lite i. Saken är den att man har ofta roligare om man åker på ett par mjukare skidor. Särskilt om man åker kanske en vecka, då tar det först 1-2 dagar att starta upp den gamla tekniken, sedan åker man bra i 2 dagar och sedan de sista dagarna åker man som en kråka för kroppen är helt slut.

Märkeshysteri
Bara för att det är så i StekÅre så behöver det inte vara så på andra ställen. Där är det ju otroligt mycket viktigare att vara rätt än på andra ställen. Visst, syndromet stämmer ju, men Åre är ett extremfall och inte jämförbart med restan av Sverige i alla fall.

Märkeshysteri
Varför ska så många som skriver på freeride.nu typ en vecka under vintern, som smatidigt inte skriver bra har datorer typ nya Apple G4 som är till för grafikarbete. Tro inte på allt ni hör i butiken för de vill ofta bara sälja den dyraste datorn. Var ärlig mot dig själv och köp utrustning som du kan hantera, för då blir det roligare och skriva på freeride, du kan skriva längre under dagen samt att din teknik blir bättre. Visst ska man ha en utrustning att växa i men det ska finnas gränser.

CU

Märkeshysteri
Varför ska så många som lagar köttfärssås en gång per år, som smatidigt inte lagar bra ha köttkvarn typ Husqvarna Meatmachine 3000X som här hård som granit. Tro inte på allt ni hör i butiken för de vill ofta bara sälja den dyraste köttkvarnen. Var ärlig mot dig själv och köp utrustning som du kan hantera, för då blir det roligare att laga köttfärssås, du kan laga längre under dagen samt att din teknik blir bättre. Visst ska man ha en utrustning att växa i men det ska finnas gränser.

CU

Märkeshysteri
Det är lika fel, men jag fattar ändå inte poängen att klaga över köttkvarnar på en skidsida. Fast du kanske kände dig lite träffad och kopplade på försvarsmekanismen; klaga på andra...

Märkeshysteri
Varför köpa en ny bil när man kan köpa en nästan lika fin begagnad, det är ju inte mantorp man skall bemästra!?!
Dessutom är hastighetsgränserna satta till som högst 110 i Sverige, så varför då köpa en bil som gör 0-100 på under 12 sekunder och har en toppfart på över 115 km/h (115 för man måste ha lite marginal vid farliga omkörningar) Nej nu skall jag iväg och köpa en Skoda felicia som visas på janteklubbin i Gbg lördag eftermiddag...Götaplatsen kl 17.00

Märkeshysteri
Jag tycker det är lika illa med säsongare som köper det värst och inte kan åka.
Men en värsting köttkvarn kan väl alla ha bra andväning för eller, i alla fall en 3000X??

Jag trodde inte att jag skulle orka bry mig om ett sånt här inlägg men det gjorde jag visst till slut ändå.
Konstigt, konstigt det händer så mycket konstigt på den här sidan

Märkeshysteri
klart att det är illa men varför bry och reta upp sig sådär för någon annans skull. Kanske skulle man själv vilja ha en Husqvarna för man tänker sig att man själv hade malt så mycket mer än den som man ser är kass på det; Men det har ju inte så mycket med något att göra eller hur?

Märkeshysteri
Hur vi nu kom in på kökshjälpmedel och bilar vet jag inte.
Men ett kraftigt argument till att ha en motorstark bil är att kunna göra säkra omkörningar...
:o)

Själv kör jag Volvo 240 GTX - jubileumsmodell!

Tillbaka
Topp