Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
om man ändå kunde lajka svar på freeride.... aaahSveda_och_verk sa:Ni vet hur det är: Stighud upp, förhud ned.
Artikeln belyser väl snarare trenderna än nyheterna?Carled sa:Stighudarna verkar coola, det skulle vara kul att testa dem mot ett par vanliga längdlagg ngn gång!
Men är det bara jag som inte förstår varför det är ett par av årets Alpha 1'or som visas??! Och att snacka om asymetri, har inte det funnits ett tag nu? Orage har väl haft assymetriskt ganska länge... Och Dalbello-pjäxan... Hallå?!?. Nordica har gjort sjuk grafik ganska länge nu...
Martin Willners har ett ganska stort område att täcka så han kan väl få vara ursäktad, men Tobias är ändå redaktör för Åka Skidor. No offense Tobias men en 13-åring med ett måttligt prylintresse hade faktiskt kunnat få ihop ett bättre ihopplock med NYHETER till skillnad från branschstandarder.
Kryp tillbaka under stenen nuCarled sa:Bra för att vara DN, jovars... Men som en av kommentarerna lyder: "beställningsjobb"...
Trender vs. nyheter. Är stighudarna en trend, nope, det är världsnyhet! Resten är skåpmat sen några år tillbaka! Kolla igenom bilderna en gång till och tänk för dig själv ration arbetstid i förhållanden till kostnad/reklamvärde.
Om det är någon som är bra på att göra intressanta listor med nyheter så är det vårt alldeles egna Freeride! Där brukar det vara en bra blandning mellan, stilrent, coolt, nytt och roligt!
Så då tycker jag du skall komma på vad som är en trend då? Hittar du nåt på bilderna från ISPO eller SIA som är en trend som inte har visas upp i DN? Trenderna på ISPO var exakt som de visade på bilderna i DN. Man vad vet jag? Jag var ju bara på ISPO i 5 dagar så du kanske vet något annat fråpn den mässan?Carled sa:Vad de kallar en trendspaning kallar jag en nulägesrapport!
känns som att det är tusende gången jag ser dig skriva nåt i stil med "vad vet jag? jag är ju ändå bara bäst i världen" följt av nåt omyndigförklarande. men vad vet jag, jag är ju bara en enkel träl.Hasse_Lindborg sa:Så då tycker jag du skall komma på vad som är en trend då? Hittar du nåt på bilderna från ISPO eller SIA som är en trend som inte har visas upp i DN? Trenderna på ISPO var exakt som de visade på bilderna i DN. Man vad vet jag? Jag var ju bara på ISPO i 5 dagar så du kanske vet något annat fråpn den mässan?Carled sa:Vad de kallar en trendspaning kallar jag en nulägesrapport!
Men vad är det skillnad att åka åt det andra hållet med skateboard vs snowboard? Kan ju förstå att det blir fel håll för surfare då brädorna inte ser likadana ut fram som bak(i alla fall vad ja sett)Cab sa:...
För övrigt kan man inte åka switch på skidor eller snowboard. Det heter fakie och att kalla det för switch är ett hån mot alla skateboardåkare och surfare som verkligen kan åka åt fel håll istället för baklänges.
...
Grejen med att åka switch är att man gör alla trick med fel fot. Brädan åker inte baklänges, istället är det du som åker regular om du vanligtvis (lyckligtvis) är goofy. Som om en tennisspelare skulle spela lika bra med båda händerna. Switch handlar alltså inte om att åka baklänges.snow_flake sa:Men vad är det skillnad att åka åt det andra hållet med skateboard vs snowboard? Kan ju förstå att det blir fel håll för surfare då brädorna inte ser likadana ut fram som bak(i alla fall vad ja sett)Cab sa:...
För övrigt kan man inte åka switch på skidor eller snowboard. Det heter fakie och att kalla det för switch är ett hån mot alla skateboardåkare och surfare som verkligen kan åka åt fel håll istället för baklänges.
...
Men en skateboard ser ju likadan ut fram o bak likså en twin snowboard
aja det är så man räknar. Men om man åker longboard(eller skateboard) och bara glider o inte gör några trix då? Då blir det ju som att åka snowboard. Och med en snowboard som inte är twin så kan brädan åka åt fel håll också(kanske inte var snowboard du snackade om).Cab sa:Grejen med att åka switch är att man gör alla trick med fel fot. Brädan åker inte baklänges, istället är det du som åker regular om du vanligtvis (lyckligtvis) är goofy. Som om en tennisspelare skulle spela lika bra med båda händerna. Switch handlar alltså inte om att åka baklänges.snow_flake sa:Men vad är det skillnad att åka åt det andra hållet med skateboard vs snowboard? Kan ju förstå att det blir fel håll för surfare då brädorna inte ser likadana ut fram som bak(i alla fall vad ja sett)Cab sa:...
...
Så, om jag då snurrar vänster/åker med 'fel' fot först på ett rail. Är det att göra ett trick med fel fot = switch?Cab sa:Grejen med att åka switch är att man gör alla trick med fel fot. Brädan åker inte baklänges, istället är det du som åker regular om du vanligtvis (lyckligtvis) är goofy. Som om en tennisspelare skulle spela lika bra med båda händerna. Switch handlar alltså inte om att åka baklänges.snow_flake sa:Men vad är det skillnad att åka åt det andra hållet med skateboard vs snowboard? Kan ju förstå att det blir fel håll för surfare då brädorna inte ser likadana ut fram som bak(i alla fall vad ja sett)Cab sa:...
...
Jo, det var mest eftersom man hör båda två hela tiden som ja frågade och för att ja inte har tänkt på det innan. Kan kanske vara bra att veta vad som är "rätt"cayjo sa:Det är ju helt enkelt ett sätt att skilja på begreppen inom skateboard eftersom det är skillnad på fakie och switch där.
Antar att man bara ville ha ett begrepp inom snowboard och då blev det fakie, men vill du kalla det switch så tror jag de flesta inte har något problem med det.
Du kan möjligtvis få förklara dig för de som inte förstår, men det kanske du är beredd att ta.