Matrix

Matrix
Svenskt uppslagsord
matris

Engelsk översättning
matrix

--------------------------------------------------------------------------------

Svenskt uppslagsord
livmoder

Engelsk översättning
matrix

--------------------------------------------------------------------------------

Svenskt uppslagsord
vagga

Engelsk översättning
matrix

enligt skolverkets hemsida

Matrix
dyker upp överallt? på pjäxor? vilka pjäxor? skidor? heads skidor heter Mad_Trix, och det är inte så svårt att fatta och har egentligen inget med betydelsen av Matrix att göra....

var mer finns det frågar jag mig... jag har inte sett det överallt

Matrix
Håller me Dave. överallt låter som att d e på väldigt många platser.. Kollade för säkerhets skull under min säng, men kunde inte finna något Matrix där.. Får kanske kolla en gång till lite mer noggrannt.

Matrix
om jag kommer ihåg rätt, så är svenskans motsvarighet till matrix, matris och är någon form av mattematikst index. som vanligtviss annvänds inom programeringen, men då kan det också hetta array....

har för mig att någon lärare i programmerin har snackat om detta

Matrix
Näe. Det stämmer inte, precis som Newstream säger. Jag har hittat minst tre ställen här hemma där matrix inte har dykt upp. Under toaringen verkar det inte finnas, inte heller inuti en högtalarlåda som jag just undersökte. Kollade också i inledningen av kapitel 10 i boken "Optimeringslära" skriven av Jan Lundgren. Sidan 301. Där fanns heller inte matrix. Kolla själva.

Tillbaka
Topp