Måttsund

Måttsund
Dom har kört snökanoner iaf enligt min ljudlärare(!?).
Fast lär nog vara länge kvar innan dom öppnar med tanke på gammla år, dumpade ju nå djävulskt inatt iofs men vi får väl se.

Måttsund
Dom brukar ju vara ganska sega, skulle tippa på mitten av december tidigast.

Måttsund
Måttsund brukar inte ha så brottom känns det som. Å andra sidan är det väl inget bekymmer då det inte är världens roligaste backe direkt. Bara packa bilen och köra ett par mil till bättre backar!

Storklinten öppnar som sagt till helgen. De verkar lite osäkra på om de kan öppna hela vägen upp till toppen, men med all snö som kommit tycker jag inte det borde vara några problem. Finns lite info på deras hemsida.

Kåbdalis har ju öppet sen rätt länge även dom. Tror även de har ett litet gupp vid restaurangen för akrobatik, om man är lagd åt det hållet.

Måttsund
R00bert sa:
Måttsund brukar inte ha så brottom känns det som. Å andra sidan är det väl inget bekymmer då det inte är världens roligaste backe direkt. Bara packa bilen och köra ett par mil till bättre backar!

Storklinten öppnar som sagt till helgen. De verkar lite osäkra på om de kan öppna hela vägen upp till toppen, men med all snö som kommit tycker jag inte det borde vara några problem. Finns lite info på deras hemsida.

Kåbdalis har ju öppet sen rätt länge även dom. Tror även de har ett litet gupp vid restaurangen för akrobatik, om man är lagd åt det hållet.
Inte alla som har bil eller föräldrar som gärna kör den där extra biten ;)
Jag sjv har stora problem med att fixa skjuts och då funkar backarna i Luleå helt utmärkt, sure dom är värdelösa men skidåkning som skidåkning.

Måttsund
Jag och nåra kära vänner var där i helgen, dem hade inte öppnat men vi var där å försökte bygga nått hopp.. dem hade gott om snö i 3ans backe! och de ser ut att bli kallt i fortsättningen så dem sprutar nog på där!! gissar att dem öppnar om nåra få veckor..

Måttsund
Jag pratade just med dem och de behöver spruta tre dagar till, så det finns chans att backen öppnar till helgen.

Måttsund
SSyk sa:
Jag pratade just med dem och de behöver spruta tre dagar till, så det finns chans att backen öppnar till helgen.
Då är det väl LALP´s förtjänst? För med J-O i spetsen kan jag inte tänka mig att den skulle öppnat innan jul... xD

Måttsund
Jag måste lyckas bli äldre och skaffa körkort så jag kan åka till Storkliten..
Det är ju såååå långt..

Måttsund:
Tisdag kväll 18-21
Lördag å Söndag 10-16

Måttsund
Hahah ja det måste du verkligen Hogizz! :D

Måttsund borde ju verkligen ta å rycka upp sig, har ju förfallit. Ids dom ens pista nu för tiden?:S

Måttsund
Mariahh sa:

Måttsund borde ju verkligen ta å rycka upp sig, har ju förfallit. Ids dom ens pista nu för tiden?:S
Det hoppas jag då iaf men landningen får man klaga på hela tiden, JO är väl sådär :>
Dock så blir det nå rails iår sa en fågel i mitt öra. Kan ju iaf inte bli sämre haha

Måttsund
Hogizz sa:
Mariahh sa:

Det hoppas jag då iaf men landningen får man klaga på hela tiden, JO är väl sådär :>
Dock så blir det nå rails iår sa en fågel i mitt öra. Kan ju iaf inte bli sämre haha
rails är för bitches, är ju inte spec långt till gränsen, är ju bara rulla dit när man känner sig lite sugen ;)

Måttsund
Fredrik_Forss sa:
Hogizz sa:
Mariahh sa:

rails är för bitches, är ju inte spec långt till gränsen, är ju bara rulla dit när man känner sig lite sugen ;)
Du är bortskämd och vågar inte raila för skidorna kanske får EN REPA!!! AAAAH!
Love ya

Måttsund
antar att dom inte hade nå riktiga hopp, men fanns det några åkare som byggde småhopp eller nåt sånt? hade tänkt fara till helgen

Måttsund
var där i går och den var väll hyffsat. Dom som jobbar i måttsund skulle behöva lära sig pista men annars var det bra där det var opistat. hoppas dom pistar till helgen.. Fattar inte en sak i alla andra backar så kan man åka en hel dag utan att pisten blir dålig men i just Måttsundsbacken så efter 30min ser backen ut som ett slagfält..

Måttsund
krow sa:
antar att dom inte hade nå riktiga hopp, men fanns det några åkare som byggde småhopp eller nåt sånt? hade tänkt fara till helgen
Det var nå folk som byggde ett litet hopp med bra landning som var lite roligt. Men alla hoppade där så hoppet blev snabbt platt som en pannkaka.

Sen var det några som byggde ett ännu mindre hopp med plattlandning som säkert fortfarande finns kvar, men det hoppet var verkligen inget att hänga i granen.

Tillbaka
Topp