Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Maxlängd teleskopstavar
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Fredrik-" data-source="post: 1327493" data-attributes="member: 190745"><p>Om man går lite brant uppför fungerar nog längden bra men om man har en vanlig alpin stav kan trugan vara alltför liten i lössnö.</p><p></p><p>Föredrar lite längre stavar än för alpint och jag har ofta fasta stavar som jag håller en bit ned på utför.</p><p></p><p>Men som du skriver, om det är platt eller kanske till och med lite nedför ibland så är längre stavar bättre.</p><p></p><p>Tycker inte heller alternativen är teleskop stavar som man ändrar stup i kvarten och alpin stavar. Fungerar helt bra med teleskopstavar som man har på en längd upp och en längd ned. Går också bra att hålla en bit ned på de flesta teleskop stavar om man vill ha lite kortare ibland.</p><p></p><p>För en person på 2 m så tror jag teleskop på 1.50 är bra (tror knappt det finns längre och då har du möjlighet att testa olika längder).</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Fredrik-, post: 1327493, member: 190745"] Om man går lite brant uppför fungerar nog längden bra men om man har en vanlig alpin stav kan trugan vara alltför liten i lössnö. Föredrar lite längre stavar än för alpint och jag har ofta fasta stavar som jag håller en bit ned på utför. Men som du skriver, om det är platt eller kanske till och med lite nedför ibland så är längre stavar bättre. Tycker inte heller alternativen är teleskop stavar som man ändrar stup i kvarten och alpin stavar. Fungerar helt bra med teleskopstavar som man har på en längd upp och en längd ned. Går också bra att hålla en bit ned på de flesta teleskop stavar om man vill ha lite kortare ibland. För en person på 2 m så tror jag teleskop på 1.50 är bra (tror knappt det finns längre och då har du möjlighet att testa olika längder). [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Maxlängd teleskopstavar
Tillbaka
Topp