Mayrhofen 2014/2015

carolinet

Ny medlem
Oliversandstrom sa:
Tjena tjena, rätt ny här på Freeride.. Dock har jag haft en bror som säsongat i Mayrhofen 3 gånger eller något.. Han är inte tillgänglig just nu annars hade jag självklart frågat honom!

Jag och en kompis drar ner i början av Januari, eventuellt drar jag tidigare, någonstans runt 3-5 januari... Som många rekommenderat så bokar vi nog Gasthof först för att sedan hitta boende. Frågan är egentligen hur länge är det värt att stanna? När försvinner snön osv?

Tack för alla frågor och svar som redan angivits i tråden! :)
Det är helt klart värt att stanna säsongen ut! Snön finns kvar till mitten av april därefter kan du åka på hintertux som är öppet året om ;) :)

Grymt, tack för svaret.. Lär ju stanna så länge det går, finns inget bättre än åka bräda, dricka öl och bara ha det allmänt gött asså... Btw har du gjort många säsonger i hof tidigare eller?

Safwenberg

Ny medlem
Tja!

Jag och en kompis åker ner till Mayrhofen i mitten av januari och tänkte eventuellt bila ner. Vi åker från Stockholm någon gång efter 16 jan. Finns det intresse för samåkning? Vi har två platser!

Hör av er!

/Emma

Safwenberg sa:
Tja!

Jag och en kompis åker ner till Mayrhofen i mitten av januari och tänkte eventuellt bila ner. Vi åker från Stockholm någon gång efter 16 jan. Finns det intresse för samåkning? Vi har två platser!

Hör av er!

/Emma
Intresse finns så det dånar om det, inget jag kan lova på rak arm men hade varit jäkligt nice! Vi är två från Halmstad! Adda mig på Facebook så kan vi kanske snacka mer om det? Oliver Sandström

carolinet

Ny medlem
Oliversandstrom sa:
Grymt, tack för svaret.. Lär ju stanna så länge det går, finns inget bättre än åka bräda, dricka öl och bara ha det allmänt gött asså... Btw har du gjort många säsonger i hof tidigare eller?
Precis! Och även om liftarna har stängt i ajälva mayrhofen så är det nice att vara kvar. Många säsongare är kvar efter så det är skönr häng och bbqs och volleyboll och grejer :)
Jag har gjort 2 säsonger i mayrhofen innan och åker tillbaka för min tredje i december :)

jonasvez

Ny medlem
Tjena!
Jag letar efter roommates till en lägenhet på the Gasthof, samt någon som kan ta över min plats i lägenheten från februari till slutet av säsongen, då jag bara kan stanna i Mayrhofen i december och januari. Om någon är intresserat får ni jätte gärna höra av er :)

jonasvez sa:
Tjena!
Jag letar efter roommates till en lägenhet på the Gasthof, samt någon som kan ta över min plats i lägenheten från februari till slutet av säsongen, då jag bara kan stanna i Mayrhofen i december och januari. Om någon är intresserat får ni jätte gärna höra av er :)
Tjena Jonasvez! Är det bara 1 som kan ta över lägenheten efter dig eller? Jag och min polare hade varit riktigt sugen om det fanns möjlighet för 2 att bo där :)

jonasvez

Ny medlem
Oliversandstrom sa:
jonasvez sa:
Tjena!
Tjena Jonasvez! Är det bara 1 som kan ta över lägenheten efter dig eller? Jag och min polare hade varit riktigt sugen om det fanns möjlighet för 2 att bo där :)
Hej Oliver! Det är lite svårt att säga just nu, då jag måste hitta 3 andre att dela lägenheten med för att kunna bo där i huvudtaget. Om någon ut av dom bara ska stanna där december och januari är det ju möjligt men annars är det tyvärr bara en person som ska kan ta över min plats.

karincb

Ny medlem
Hej allihopa!

Jag tänkte vara nere från mitten av januari och framåt, har ni någon stjärtplats över får ni jättegärna höra av er! Antingen här eller på FB: Karin Björkdahl

jcca

Ny medlem
Abelin sa:
Finns de någon miniramp i Mayrhofen? Är det värt att ta med sig skaten? :)
De har en fet betongpool + lite annat smått och gott! Glöm för guds skull inte skaten hemma!
Hade många trevliga sessions där framåt mars och april förra året.

Så får du höra av dig när det är skatedags så hänger jag på ;)

carolinet

Ny medlem
Oliversandstrom sa:
Helt rätt ;)
Jag har gjort 2 säsonger i mayrhofen, åker ner för min tredje nu om 2 veckor :)

Angerbjorn

Ny medlem

@carolinet
@jcca de finns en talabfahrt ner till horberg de var bara inte tillräckligt med snö förra vintern :/ åkte nämligen den för två vintrar sen ;)

Peace

Senast ändrad:

carolinet

Ny medlem
Angerbjorn sa:
@carolinet
@jcca de finns en talabfahrt ner till horberg de var bara inte tillräckligt med snö förra vintern :/ åkte nämligen den för två vintrar sen ;)

Peace
Det har du ju på sätt och vis rätt i, men den är ju offpist :D så det är inte ofta man kan åka den då det, i alla fall under mina två säsonger, inte vart tillräckligt med snö så långt ner :)
@angerbjorn

Abelin

Ny medlem
jcca sa:
Abelin sa:
De har en fet betongpool + lite annat smått och gott! Glöm för guds skull inte skaten hemma!

Alright men allt är utomhus gissar jag? Jag är tyvärr bara i Mayrhofen över jul och nyår :)

Brukar det hända något särskilt på julafton/juldagen och nyårsafton, ni som har tidigare erfarenheter?

carolinet

Ny medlem
Abelin sa:
jcca sa:
Abelin sa:

Alright men allt är utomhus gissar jag? Jag är tyvärr bara i Mayrhofen över jul och nyår :)

Brukar det hända något särskilt på julafton/juldagen och nyårsafton, ni som har tidigare erfarenheter?
Det finns en ramp i grannorten som ligger under tak. Vet dock inte hur det är om det är öppet den tiden på säsongen.

Förra säsongen var flest folk ut på juldagen, men många var ute på julafton också. Nyårsafton är kul! Hela gågatan samlas med folk som på tolvslaget räknar ner och firar tillsammans :) Folk överallt!

Scubamike

Ny medlem
På nyårsafton får du se upp! Det påminner mer om Afghanistan än nyår. :lol:

Kan ibland vara värt att kolla kalendern på zillertal.at ---> News & Events --> Event Calendar

Scubamike

Ny medlem
Hörde något om att Zillertal skulle öppna vissa backar imorgon, kan det stämma? Ser enligt "livecams" enbart ut som att man kan åka på tuxen.

jcca

Ny medlem
Scubamike sa:
Hörde något om att Zillertal skulle öppna vissa backar imorgon, kan det stämma? Ser enligt "livecams" enbart ut som att man kan åka på tuxen.
Mayrhofen öppnar den 13 dec, endast hintertux som är öppet atm

Scubamike

Ny medlem
Hochfügen har öppnat vissa delar nu, verkar kommit en fin snödump på bergen nu. Perfekt nu kan man pusta ut.

justemil

Ny medlem
holmes sa:
Någon på plats som kan ge en uppdaterad snörapport?
Är på plats och kan säga att det inte är någon snö här nere i byn, uppe vid Penken är det snö men långt ifrån bra. Snökanonerna går för fullt och utanför pisten är det ganska grön. Uppe på Hintertux är det däremot bättre, åkte 40 cm puder där för någon vecka sedan men nu har det inte snöat på ett tag.

SofieBroder

Ny medlem
jonasvez sa:
Tjena!
Jag är intresserad! Vad ligger hyran på? Vilka är det mer som bor där? Svenskar?

Sofie

Smedeby

Ny medlem
Hej allesammans!

Vi är två killar från Uppsala som tycker en säsong i Mayrhofen verkar riktigt skoj!
Vi undrar lite hur det ser ut på boendefronten, någon som har två sängplatser över eller några som vill dela boende med oss härliga grabbar från studentstaden?
Om det är någon som har några tips eller är intresserade så hör gärna av er!

Mvh

Rasmus Carlbaum och Gustaf Smedeby

ps lägg gärna till oss på Facebook ds

bellibo

Ny medlem
tja vi är 2 personer som ska spendera sommaren i hintertux men ska leva i mayrhofen. Någon som har bott på ett billigt/skysst ställe i vinter som kan rekommendera det inför sommaren?

haa det:D

Snödjup

Advertisement
Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp