Mayrhofen säsong 08/09

RickardmedlemCroy

Aktiv medlem
Mayrhofen säsong 08/09
Tänkte tillbringa vintern i Mayrhofen och har hittat ett rum för 15euro/natt, då ingår frukost, dusch och toalett på samma våning och tillgång till kök. Eftersom att jag saknar tidigare erfarenheter undrar jag om detta är ett schysst pris eller finns det möjlighet att hitta mycket billigare boende i typ samma koncept?
Detta priset motsvara ju typ 450 euro/månad.

(har sökt i forumet men hitta bara massa info om priser i kanada o shit)

Hjälp mig nu! :D

Nu utnämner vi detta till offeciella mayrhofen-tråden för säsongen 08/09,
det finns en massa strötrådar om mayrhofen o små frågor som kommit i skymundan för att de känts lite felplacerade i andra trådar. Men här kan vi diskutera fritt om allt inför säsongen 08/09 i Mayrhofen!

fred o kärlek o sånt där // Rickard

Senast ändrad:
Mayrhofen säsong 08/09
Låter ju riktigt billigt tycker jag tror inte du kommer att komma billigare undan sen nær det ær Frukost inkluderat med så ær det ju riktigt fint. Du har ingen lust att sæga vart man hittar dom rummen? Ær det i ett vandrar hem eller någon som hyr ut rum privat? Planerar med att åka till Mayrhofen och sæsonga mellan Januari och April står mellan det och Laax men verkar vara ganska svårt att fixa boende dær och dyrt så då lutar det åt Mayrhofen istællet!

Mayrhofen säsong 08/09
ja och några polare letar också efter boende för säsong.. har också svårt att hitta boenden med någorlunda bra priser. hur hittade du de alternativet som du har som peis ex ?

Mayrhofen säsong 08/09
Jag har mailat mayrhofens egen turistbyrå, men jag har även hört att det är lätt att få tag på boende när man väl är på plats. Så egentligne funderar jag på att bara boka ett vandrarhem första 2 veckorna och sen försöka hitta ett boende när man vl e där nere, tror att man nästan kan få det billigare då..
Någon som har tidigare erfarenheter av säsongsboende i Mayrhofen?
Vad kul att det verkar vara några fler svenskar som ska dit iaf! :D

Det priset jag fått är på ett rum som hyrs ut privat, men d verkar typ lite som vandrarhemskonceptet ^^

Mayrhofen säsong 08/09
mtänkte försöka jobba ihop tillräckligt med pengar för att slippa jobba, men funderar på om man kanske ändå ska ha ett litet jobb för att lära känna mer folk. en fixar såfall jobb när jag e där nere. typ plocka disk eller stå i garderoben på nåt uteställe eller nåt :)

Mayrhofen säsong 08/09
a men det låter nice, ska nog säsonga i hemsedal men om jag inte får något hyfsat coolt jobb där är jag sugen på mayr med.

Mayrhofen säsong 08/09
Hemsedal är jävligt schysst, men tror att man tröttnar på det efter någon månad. Och får du inget jobb är det nog nästan biligare att hänga i mayrhofen + att du får såååå mycket mera åkning + en ännu fetare park :) Men annars är ju norska pengar på fickan gott, om man vill försöka gå med vinst med sin säsong ^^

Mayrhofen säsong 08/09
Vi blir tre killar som drar ner till Mayrhofen i børjan av Januari och stannar till april inga som ær sugna på att dela en lægenhet? Vore ju fet mycket roligare och hyra en stor lægenhet och dela några stycken på! :)

Mayrhofen säsong 08/09
Jag kommer iaf att bo själv i ett rum, men det är gött att veta att där kommer vara flera svenskar, och att iaf någon kommer försöka fixa en festlägenhet ;) Jag är så fett taggad! kommer bli galet najs! Synd bara att det är typ 4 månader kvar >.< Men fan, vi kan la dra igång en liten kontaktlista med alla som ska säsonga i Mayrhofen!?

Jag börjar här med min msn:

rickardcroy@hotmail.com

Fyll på nu alla som ska ner (eller planerar, så att ni kan bli övertalade att hänga på)!

See ya!

Mayrhofen säsong 08/09
Det finns ingen hemsida eller har du bilder?? Vi e minst tre tjejer som tänkte dra ner men vart vet vi inte än..
Eftersom vi tänkte stanna olika länge så är det svårt att hitta lght överallt! men detta lät ju skit bra!
Vet du om det finns fler rum/större rum?

Mayrhofen säsong 08/09
RCroy ska du åka ner sjælv eller ska du ha några polare med dig? Undrar med om du har en hemsida heller något till rummet dær du ska bo vore skoj att kolla vad det ær før stælle. Vet inte riktigt hur jag och mina kompisar ska gøra om vi ska skaffa en lægenhet eller bara skaffa rum istællet men isåfall vill man ju ha tillgång till køk så man kan laga lite egen mat blir lite dyrt annars :P Nær jag har kollat upp boende verkar det næstan som om det ær billigare att bo i ett billigt rum mitt inne byn æn att hyra en lægenhet och då vara tvungen att bo lite utanfør byn før att komma ner i samma prisklass. Vore ochså lite intressant att høra hur mycket du planaerar att gøra av med dær nere under sæsongen? ;)

Fortsætter med kontaktlistan:

rickardcroy@hotmail.com

Nike_boy14@hotmail.com

Mayrhofen säsong 08/09
tanken är att vi ska ned 4st norrlandspojkar som gillar starksprit och tystnad. vi har siktat in oss på mayerhofen med omnejd och har fått hem en bunt med information från turistbyrån där. så vi ska ta och ringa runt å höra lite. inga planer på att jobba.

Är nyfiken på vart priserna landar för boendet! ingen som har den informationen

Mayrhofen säsong 08/09
Søk på Mayrhofens hemsida mellan Januari - April som jag har koillat på så kostar det runt ca 20000 - 15000kr per person før 3 månader i en lægenhet ca 1km utanfør Mayrhofen inne i byn verkar det vara mycket dyrare att bo. Skriv gjærna hær om du hittar något billigt boende ;)

Mayrhofen säsong 08/09
Nu har jag bokat. www.mariandl-sanna.at är placet's hemsida. Ligger typ 3 min från kabinbanan o 2 min från Sparköp. Jag gjorde så att jag gick in på www.mayrhofen.at och därifrån letade jag mig fram till någon lista med rum till uthyrning. (Zimmer= Rum på tyska för den oinvigde). Sen fanns det något formulär man kunde fylla i och så skickade man en förfrågan till mayrhofens turistbyrå om det fanns något sånt rum som man önskade. Och så letade dom reda på det åt en och gav en mailadresser man kunde maila. Har kollat runt en del i listorna ochså ch det verkard som att dom flesta billiga rum i mayrhofen ligger runt 15-20 euro/natt. Men jag gjorde så att jag frågade om jag fick det billigare om jag skulel stanna i 3 månader, vilket man fick. Så har bokat för 3 månader, men har tänkt stanna 4-5 o leta nytt boende framåt våren.

Jag vet inte hur jag gör ännu, om jag åker själv eller med kompisar, men jag bor själv iaf. Sen om någon hänger med ner elelr inte får jag se, har många kompisar som snackar, men man vet adlrig hur det blir. Jag har ett ganska stort rum så jag kanske kan fjäska till mig att få ha någon sovandes hos mig, men tjejer har förtur ;D

Wippeh, priserna för boende landar på mellan 300-500euro per skalle och månad vanligtvis.

Fan jag e sjukt pepp nu asså! kan det inte vara december i morgon!!!

Mayrhofen säsong 08/09
Sweeet rcroy! hördu. du kan inte hjälpa en olärd hur man tar sig igenom hela mayrhofens hemsida för att kunna finna detta eminenta formulär? :)
Dina instruktioner för den var ganska otydliga

Senast ändrad:
Mayrhofen säsong 08/09
Någon som har koll på hur man enklast tar sig till Mayrhofen utan att köra egen bil? Eller någon som har en länk till någon bra hemsida för tåg/bussresor genom europa/(swe-tyskland-österrike)? Vet att det finns en tågstation i mayrhofen, men frågan e va den har för connection med övriga världen?

Mayrhofen säsong 08/09
Skulle tro att det går ganska smidigt att åka tåg. Vet inte riktigt hur man måste åka men ner till München, vidare till Innsbruck och sedan mot Zillertal och Mayrhofen kanske? http://www.mayrhofen.at/congress/arrival.html?L=1 där finns liite information i alla fall. Tror man kan få rätt bra hjälp med det där då man bokar tågbiljetter inom Sverige, dom borde kunna kolla upp det trots allt.

Har dessvärre inte hittat något boende än så länge, men jag och Wippeh söker febrilt dag ut och dag in, förr eller senare borde det nappa :)

Mayrhofen säsong 08/09
Man kan ganska billigt & enkelt åka flyg till München.
Där tar man tåget inne på flygplatsen, till den "stora" jvg-stationen i München.
Därifrån åker du mot Jenbach, ifrån Jenbach går sedan smalspårigt tåg in till Mayr.
Man kan oxå åka "shared transfer" ifrån flygplatsen, kostar nånstans 500kr.
Då kör dom fram till dörren, min polare gjorde så när han hälsade på oss i vintras.

En annan variant är att åka med Northlander som har bussar till grannbyn Zell.
Brukar kosta ca 1700SEK t/r, men du får betala samma pris hem tyvärr.

Annars åk bil, mycket smidigt, tar ca 16 timmar ifrån västkusten med färja & allt.

Ja det var väl allt...

// Kricke

Mayrhofen säsong 08/09
Jo, bil är ju enklaste sättet att ta sig ner egentligen, men känns drygt att ha en bil stående där nere. Var ska man ha den? dyrt att ha en bil stående som man inte använder, när man väl anvädner den blire dyrt med soppa etc. Tåg eller direktbuss är nog det bästa trots allt. För det blir väl dyrt att flyga om man har massa brädor och sånt man ska släpa med sig ner också?

Hur går det för R00bert o wippeh med att hitta boende?

Mayrhofen säsong 08/09
Har tyvärr inte hittat något än. Väntar på svar från 1 ställe som lät ganska lovande men utöver det har vi inte hittat mycket alls, tyvärr. Ett ställe uppe i bergen någonstans som var ruggigt billigt, men det känns inte så trevligt att bo uppe i bergen (tror dessutom det var ovanför Hippach) då det inte verkar finnas någon lift eller annat hyfsat nära stället. Är nog inte världens höjdare att få knalla en bra bit bara för att gå till affären. Har mailat dom och frågat hur det är med transport o.s.v. därifrån, så vi får se helt enkelt.. Vi hoppas så klart på det bästa :-)

Mayrhofen säsong 08/09
Parkmässigt ska väl Mayerhofen hålla ganska bra klass va? Vet att deras park varit "sponsrad" av Vans va? Gör det att dom sköter den bra? Är det någon som "håller" i parken iår?

Mayrhofen säsong 08/09
Tidigare har pakren i mayrhofen (penken) varit sponsrad av burton, i vintras när jag var där var det vans som höll i grejorna, och de gjorde det riktigt bra! Sjukt shapade kickar och du kände knappt av landningen ens i den största linjen! mycket boxar o rails har dom också. I år är jag inte 100% säker men tror att vans fortsätter. Iaf så ligger hot-zone ganska nära mayrhofen och dom är också med och stöttar, så det kan bara inte bli dåligt. Inte när dom haft så otroligt hög standard innan. Liftkortspriserna kollade jag i våras och då låg de på omkring 600 euro för ett säsongskort för heeela dalen, vilket är sjukt billigt om man jämför med många andra stora anläggningar, speciellt på andra sidan atlanten. Snackade med någon kompis som hade varit inne o kollat ganska nyss, då gick det tydligen inte att hitta några priser, kan hända att dom uppdaterar inför vintern. Men blir nog ungefär samma pris. Det bästa med mayrhofen är att där finns en park på glaciären också som dom håller öppen ändå tills dom fått ordentlig ordning på vans-parken i penken! Alltså, grym park året runt :)

Mayrhofen säsong 08/09
Ang. liftkortspriser så fick vi hem ett litet häfte med prisinformation från turistbyrån i Mayrhofen. Säsongskort för hela Zillertal kostar 500 euro, inte fy skam!

Mayrhofen säsong 08/09
Sounds sweet! Det är fett många system som ingår i zillertal ju! :D eller är det zillertal arena som det heter där alla ingår (även zell am ziller o dom)?

Mayrhofen säsong 08/09
Gah! detta blir så grymt! Jag e typ så pepp att jag nästan pressar pepp-p:et så hårt att det tippar upponedpå o blir depp! Sååå pepp e jag! :D Nu ska man bara komma på nåt att slå ihjäl 3 månader med...

Mayrhofen säsong 08/09
RCroy sa:
Gah! detta blir så grymt! Jag e typ så pepp att jag nästan pressar pepp-p:et så hårt att det tippar upponedpå o blir depp! Sååå pepp e jag! :D Nu ska man bara komma på nåt att slå ihjäl 3 månader med...
yeah ska bli riktigt kul!

Mayrhofen säsong 08/09
nu är de bokat och klart! kommer bli grymt! men några utav er som ska säsonga får köra svarttaxi för vi bor utanför mayrhofen byn..

Tillbaka
Topp