Mayrhofen säsong 08/09

Mayrhofen säsong 08/09
Haha, nej, men han är hungrig, snål och tar dumma risker ibland ;) Och inte alltid dödseriös! :D men vi får se till att lura ner så många som möjligt nu så vi blir ett gött gäng och iaf slipper supa själva! :D

Mayrhofen säsong 08/09
Bra jobbat Mclovin! Vad gick kalaset på? Och hur många är ni som ska dra ner? Jobbar fortfarande på boende inte en kotte svarar på mina mail :(

Mayrhofen säsong 08/09
Vi har det tufft också. inte fått något svar på våra frågor ang. boendet dom erbjöd oss. inte heller har något annat dykt upp... thug love

Mayrhofen säsong 08/09
Bara att fortsätta jobba på att så löser det sig nog.. Ska nog ge mig på att ringa ner snart med se om man kan försöka sig fram med lite engelska så kanske det går bättre.

Mayrhofen säsong 08/09
Frontenboy sa:
Bra jobbat Mclovin! Vad gick kalaset på? Och hur många är ni som ska dra ner? Jobbar fortfarande på boende inte en kotte svarar på mina mail :(
kalaset gick på ungefär 9 tusen för 3,5 månader per person men de beror på hur många vi blir... vi är garanterat 4 men ja hoppas vi får med oss 2 till.

Mayrhofen säsong 08/09
Det kommer bli sjukt grymt! snacka med er så mycket folk som möjligt ner! Länkarna på första sidan kanske kan vara till hjälp vid sökning av boende. Sök o maila alla så mycket som går, att bara fråga efter boende är ju inte bindande. Får ni tag i nåt så håll i det ett tag, även om ni inte vill ha det själva, det kan finnas andra här som vill ha det. Så om ni får tag i någonting som ni inte vill ha men som kanske verkar okej för någon annan så posta det här!

Take care // Croy

Mayrhofen säsong 08/09
Är så velig på ort men just nu lutar det starkt åt mayrhofen... Såå om nån har en säng över eller vill ha sällskap o fixa boende så är det bara att höra av sig!
Har mailat nån boendeförmedling men inte fått svar än, som så många andra...

Mayrhofen säsong 08/09
vi har fått svar. varav ett är billigt och ligger bra till i zell am ziller(troren hette så). dock 15 min från mayrhofen. men även där finns det liftar och verkar inte allt för kasst även om recensionerna är få. dock känns det lite bökigt om mna skulle vilja ta sig till t.ex mayrhofen. vem fan vill sitta på en buss om de ligger massa snö på berget t.ex?
eller dricka öl och partajja :|

Senast ändrad:
Mayrhofen säsong 08/09
Zell am ziller är ett grymt system med otroliga offpistmöjligheter! Om det dumpar är det ett av ställena man vill hänga på kan jga lova! Fett stora liftnära ytor! Dock vet jag inte hur sent på natten bussarna går, men det går nog att kolla upp :)

Mayrhofen säsong 08/09
alright :) uppskattas å höra. men hur går det själv för dig då croy. får du till nått boende eller hur går det?

men ang vårt boende så tycker jag annars att kan jag dela säng med dig då om man skulle bli strandad i mayrhofen en fyllenatt. jag har sexiga fötter ;)

Mayrhofen säsong 08/09
Jag har haft boende sen en månad tillbaka typ. Hyrt ett rum hos en familj, typ som ett vandrarhem fast fett lyxigare och det ingrå frukost varje morgon :)
Och yes, min säng är självklart öppen för alla, fast flickor har förtur! :D

Mayrhofen säsong 08/09
Hej! Jag och en polare funderar på att dra ner nu i vinter. siktar på att stanna i 3 månader och förhoppningsvis hitta nåt jobb samtidigt! Någon som ge oss tips om boende osv, eller någon som har 2 platser över?! :D

Mayrhofen säsong 08/09
Kul! boende söker man lättast via den länk rcroy skrivit här i tråden(1a sidan). man fyller i vad man vill ha för boende och hur många man är osv. sen skcikar man det till dom på turistbyrån. som sedan för det vidare till dom som hyr ut lägenheter! tyvärr har inte vi någon plats i vårat boende. dessutom bor vi i zell am ziller som är en bit ifrån!

Mayrhofen säsong 08/09
Österrikarna verkar vara stressade. Tydligen så är lägenheten i Zell upptagen numera. Säkert någon glad tysk som fick den. Dom erbjuder oss istället en lägenhet lite ovanför Hippach istället som verkar rätt bra. Ska bara höra lite med hur långt det är till skidbussen så ska det inte vara några andra bekymmer vad jag kan komma på. 500 meter läste jag men det kan vara antingen 500m i sidled eller 500m med 100 höjdmeter också, och det blir lite väl tungt i längden. Ligger inte direkt optimalt till, men billigt är det då! :-)

Mayrhofen säsong 08/09
Någon som har koll på hur lätt tillgängliga dom enskilda rummen är? Hade tänkt att dra ner ensam så behöver egentligen bara en säng. Och som jag har läst mig till så går dom väl på ungefär 15-20 euro? Annars kan jag tänka mig att dela rum med någon annan också. Och det känns som om man pratar om Mayrhofen så är det bara parken som gäller, men hur är byn, utelivet, offpisten osv?

Mayrhofen säsong 08/09
Jag bor i ett enkelrum och betalar 17euro/natt inkl. frukost. Ligger med 3 min gångavstånd till liften, samma till mataffären. Fyll i formuläret som jag länkat här i tråden om dina önskemål så förmedlar turistbyrån dina önskemål till de lediga boenden som finns och så får du förhoppningsvis napp någonstans. Och visst är det sant att parken är galet grym, men offpistmöjligheterna är fan minst lika grymma. Finns grymma ytor framförallt i zell am ziller, men även i Penken och de andra systemen runt mayrhofen.

Hemsidan till mitt boende är www.mariandl-sanna.at, du kan ju höra om dom har fler rum över :)

Take care // Rickard Croy

Mayrhofen säsong 08/09
holla, kommer ner till mayrhofen 26dec, stannar nog till 31 mars, ser ju ut att bli ett gott gäng svenskar där nere..... har mailat till marandl-sanna nu o kollat läget om där finns nåt ledigt, annars blir det väll att hänga på dörren hos turistbyrån, dem brukar vara snälla, dessutom jobbar där ibland vackra flickor.

Mayrhofen säsong 08/09
Hur är partylivet i Mayrhofen??Jag och min kompis är två 17-åriga tjejer som vill komma till en by med riktigt bra barer och uteliv!Någon som vet?

Mayrhofen säsong 08/09
Jag och min polare kommer befinna oss i Mayrhofen säsongen ut :) Vi är två killar på 20 år som gör vår första säsong. Ifall någon har tips på hur man kan ta sig dit billigt och något vettigt ställe att bo på så är det välkommet :)

/Philip & Patrik

Mayrhofen säsong 08/09
Hej
Jag är oxå sjukt sugen på att göra en säsong i mayrhofen, var där i våras och deeras park slår allt, offpisten är oxå helig.

mina planer är att göra en kort säsong som börjar i januari och 2-3 månader frammåt.
jag är ensam som åker ner och skulle behöva några mer säsongare att dela en lägenhet med, så om några har en platts över eller om några vill vara med och leta efter nått vore det galet kul.

skriv i min gb eller adda mig på msn: aaddee_89@hotmail.com om ni har något eller om ni e sugna på¨att hitta nått tillsammans.

ha d haj

Mayrhofen säsong 08/09
Hej!

Jag och 3kompisar tänker åka ner till mayrhofen i mitten av december. Vi tycker att det skulle vara roligt o slåihop oss med några fler o försöka hitta ett hus o dela....Så om du/ni har ett boende men inte tillräckligt med folk eller du/ni vill bo med oss så kontakta oss på 0709-555151 eller ercka_h@hotmail.com

Vi gillar att åka park, offpist och filma mycket så är ni också inntresserade av det så vore det roligt.
Har hittat ett erbjudande på ett boende i utkanten av Mayrhofens centrum med plats för 7-8 personer och då till ett riktigt bra pris. hör av er om ni är intresserade!

MVH Eric

Senast ändrad:
Mayrhofen säsong 08/09
Hur kommer ni andra ta er ner btw ?
de billigast möjliga duger för mig:P

buss brukar vara billigast va men går de någon direkt eller får man åka till innsbruck först?

fred ut ?

Mayrhofen säsong 08/09
Om man är några stycken och har tillgång till bil och körkort är det klart billigast att ta bilen. Vi åker ner 4 pers hela vägen från Luleå, så det blir en hel del längre än om man bor i södra Sverige, men soppan går bara på drygt 800kr per skalle ändå. Tror inte man klarar sig billigare ens med tåg/buss faktiskt, dessutom kan man handla lite billig sprit på vägen ;-)

Utöver det har man ju fördelen att ha en bil där nere också. T.ex. Lidl ligger bara en 30-40 min från Mayrhofen om man vill handla lite billig mat eller så :-)

Mayrhofen säsong 08/09
R00bert sa:
Om man är några stycken och har tillgång till bil och körkort är det klart billigast att ta bilen. Vi åker ner 4 pers hela vägen från Luleå, så det blir en hel del längre än om man bor i södra Sverige, men soppan går bara på drygt 800kr per skalle ändå. Tror inte man klarar sig billigare ens med tåg/buss faktiskt, dessutom kan man handla lite billig sprit på vägen ;-)

Utöver det har man ju fördelen att ha en bil där nere också. T.ex. Lidl ligger bara en 30-40 min från Mayrhofen om man vill handla lite billig mat eller så :-)
hmm jo sant men alla har ju inte tillgång till bil :( sålde min bil för någon månadsen å den hade la endå bara hållt ner till malmö :)

någon som ska bila ner i början på januari som man kan åka med ? :P delar på bensinen å alla färjer åså.

/ adde

Mayrhofen säsong 08/09
man kan flyga till Innsbruck med Airberlin för en billig slant och därifrån ska det gå tåg till mayrhofen.

Innsbruck ligger bara en timme från Mayr och då slipper man allt tjaffs från münchen som bara tar lång tid..

sjukt bra tråd!

Tillbaka
Topp