Mayrhofen säsong 08/09

Mayrhofen säsong 08/09
Chilla sa:
man kan flyga till Innsbruck med Airberlin för en billig slant och därifrån ska det gå tåg till mayrhofen.

Innsbruck ligger bara en timme från Mayr och då slipper man allt tjaffs från münchen som bara tar lång tid..

sjukt bra tråd!
tackar XD
detta ska kollas upp :D

haj

Mayrhofen säsong 08/09
Jag är också sugen på att dra till mayrhofen, känns som mycket park o puder folk ska dit.
Om nån hittat ett boende och behöver en till e det bara o säga till.
Annars ska jag testa o göra som Rcoy för hans boende låter ju riktigt niice, en fråga till dej Rcoy, du skrev nått om att du fick det billigare om du skulle stanna i 3 månader o det fick du men du tänkte stanna hela säsongen, vadå gick det inte o boka längre än 3 månader?

Mayrhofen säsong 08/09
var i mayrhofen förra veckan med croy och några till, kan ju bara säga att det är SJUKT svårt att få boende. vi scoutade igenom stället rätt hårt med inte så många napp.

så ni som har "tänkt" att åka dit lär få börja kolla jävligt snart.

jag ska bo tillsammans med rickard och det går nog att boka längre änn 3 månader, det var nog mera att vi tänkte hitta något annat på dom månaderna. men om vi inte gör det lär vi ju stannna där hela säsongen ut

kramiz

Mayrhofen säsong 08/09
Det finns ju faktiskt gratis Wi-Fi hotspots lite här och där i backen om du kikar på pistkartan, sen finns det nog säkert ett och annat internetcafé / privat wlan man kan snylta på. Om inte annat så klarar man sig nog hyfsat utan det. Finns ju annat att göra än att hänga på internet liksom :)

Mayrhofen säsong 08/09
Finns ett cafe i Mayrhofen som ligger vid tåg stationen dær har dom endator man kan få låna gratis om man køper en cola eller nått. Annars ær det ju som Robert sæger att det finns wifi lite øverallt skulle jag tænka mig.

Mayrhofen säsong 08/09
Mejlat de flesta billiga hotellen/pensionaten och det ser inte ljust ut för säsongsboende. Ifall någon har en lägenhet på gång och söker 3 killar att dela med så bara hör av er snarast!
Vi åker ner i slutet av november!

mail: deft_cloud@hotmail.com

Mayrhofen säsong 08/09
www.zillertalnet.at www.fewo-zillertal.at www.zillertal-ferienwohnung.at

förmodligen samma adress alla tre. haru glott igenom dom där.

Mayrhofen säsong 08/09
Hej kanske sitter någon som är erfaren i Zillertal området eller vet ett svar på min fråga,

kan man åka skidbuss från Gerlos (Zell am ziller) till Mayrhofen, ska enligt turistbyrån endast vara 6.5km lite drygt men går skidbussen mellan dom två sträckorna eller måste jag ta tåget vilket lär ta mig minst 40min...?

tacksam för svar.

Mayrhofen säsong 08/09
Det går inget tåg mellan Gerlos och Mayrhofen buss ær ett måste om man inte kør bil. Dock skulle jag tro att bussen tar sig lilla tid att åka ditt då den stannar øverallt och sen lær man vara tvungen att byta buss nån gång på vægen med.

Mayrhofen säsong 08/09
Det går väl ändå tåg från Zell am Ziller? Är väl en bit att traska från Gerlos med skidutrustning dock.. Går kanske att ta bussen från Gerlos till Zell am Ziller, för att ta tåget vidare till Mayrhofen. Har inte så bra koll själv men det löser sig ska du se :) Någon speciell anledning till att du måste till Mayrhofen. Zillertal Arena verkar ju tokgrymt annars!

Mayrhofen säsong 08/09
gerlos ligger väl som på andra sidan berget eller nått? :) hursomhaver är det tåg och bussförbindelse mellan zell am zilelr och mayrhofen. bil är coolt. google maps ska visa vägen
från gerlos
Köranvisningar till Zell am Ziller, Österrike
17,3 km – cirka 18 min

Senast ändrad:
Mayrhofen säsong 08/09
Var vell lite dumt sagt att säga gerlos då kanske då jag inte direkt ska bo där, men planerat boende c:a kilometern från zell am ziller med skidbusshållplats 100m från bostad. Dock säger turistbyrån att det inte går någon skidbuss mellan Mayrhofen och Zell am ziller vilket verkar förjävla dumt då alla system i dalen hör ihop eller? Men jag vet inte har aldrig själv varit på plats och ville helt enkelt veta om jag behöver ta tåget om man nån gång vill röra sig mot mayrhofen eller om det går nån skidbuss =).

Mayrhofen säsong 08/09
Vi har en plats i vårt boende som liggeer c:a 1km från Zell am Ziller, någon som är intresserad så är det bara att kontakta mig!

Mayrhofen säsong 08/09
Vilket uppsving Mayr har fått i år, kan det bero på STS kanske?
Går man tillbaka några år va Mayr nästan utanför "kartan".
Känns som Mayr nästan har gått om BG eller är ja ute o cyklar?

// Kricke

Mayrhofen säsong 08/09
Krickemannen sa:

// Kricke
nej de e bara för att de e fett å har allt :D inte pga sts. ja har inte ens sätt att dom har där typ haha :D

Mayrhofen säsong 08/09
Krickemannen sa:

// Kricke
Tror det är för att allt om Mayrhofen är samlat i just den här tråden, till skillnad från alla 300 trådar som finns om andra mer populära ställen. Men men, verkar ovanligt poppis hursomhelst. Trodde nästan vi skulle vara ensamma då jag och Wippeh började kika på stället tidigare i år. Hursomhelst, så länge pudret är ospårat för mig är jag nöjd och glad ;-)

Mayrhofen säsong 08/09
Om ni har tid och lust så tycker jag att ni ska gå med i mayrhofen gruppen på facebook.

www.facebook.com/group.php?gid=22449172414&ref=mf

Senast ändrad:
Mayrhofen säsong 08/09
Känns som att de börjar närma sig nu. fortfarande 5v kvar för min del. tiden går aningen trögt måste jag säga. nya skidor har kommit. transa sond och spade likaså. Jacka körkort och pass att beställa(körkort borttappat, pass går ut i vår).

Vart lite nyfiken på en update!

Hur har det gott för folket som sökt eller fortfarande söker boende? Är det så att det kommit nytt folk som ska ned och vart bor folket?

mclovin, kanske har missat vart ni fått boende men vars bor ni nånstans?

Mayrhofen säsong 08/09
lovin, same thing here. vi skulle ha svenskar i lägenheten bredvid oss. måste vara er. eller?

inte hört om nått annat gäng svenskar i schwnedauu

Mayrhofen säsong 08/09
Tja

Känns som om jag är ute fett sent men tänkte komma ner om en månad. Har snackat med Rickard (RCroy) och har hört lite om läget men är det någon som har bra koll på typ jobbmöjligheter och sånt? Har för tillfället ingenstans att bo så om någon känner att ni har liite för mycket plats så är jag grymt skötsam och rökfri ;)

/ Bergis

Mayrhofen säsong 08/09
Nån som e på plats i Mayrhofen än?
Tänkte om man kunde få lite information om hur läget ser ut på plats vad gäller boende, verkade ju svårt o få hemifrån om man inte va ute i väldigt god tid men det kanske går att hitta anonser eller hitta nått via kontakter där nere. Hört eller sett nått?

Tänkte dra ner kring nyår och se om jag kan hitta nått o går det inte får jag dra vidare till en annan ort.

Mayrhofen säsong 08/09
Croy och Ekdahl ær dær nere just nu kom ner i måndags men dom hade redan sitt boende klart nær dom kommer ner. Dock så verkar det som att det ær næstan lika svårt att få tag på boende dær nere som det ær hemifrån då dom flesta sæsongsboenden som finns redan ær uthyrda och många andra sæsongare från tex England kommer ner runt den hær tiden och tar dom få lægenheterna som finns kvar dær nere.

Mayrhofen säsong 08/09
word^ det verkar vara riktigt hart iar. men jag och rickardooo super vidare och väntar in fler svenskar. sa bara att skriva i denna traden när ni kommer ner!

cya

Mayrhofen säsong 08/09
Jag, Wippeh och ytterligare 2 norrlandspojkar(män?) anländer på söndag(+-) om 2 veckor, förutsatt att våran stridsvagn till Audi går som den pärla den är. Vi må ta en öl eller tio. Och se till att lämna lite puder orört åt mig. Puderlaggen är hungriga.

Mayrhofen säsong 08/09
R00bert sa:
Jag, Wippeh och ytterligare 2 norrlandspojkar(män?) anländer på söndag(+-) om 2 veckor, förutsatt att våran stridsvagn till Audi går som den pärla den är. Vi må ta en öl eller tio. Och se till att lämna lite puder orört åt mig. Puderlaggen är hungriga.
hehe du kan ta det lugnt, vart ska ni slagga?

Mayrhofen säsong 08/09
jag tänkte dra ner till mayrhofen runt 7 januari och stanna typ två veckor, innan jag åker vidare till någon annan alport.. finns det någon snäll själ som har boende som kan tänka sig att låna ut en säng/soffa/golvplats till mig under den tiden?
jag är bra på att laga mat och kan betala en liten slant om det behövs :)

det är bara att höra av sig i min gästbok!

Tillbaka
Topp