Med aktivitetsfixarna till Kittelfjäll

Bizz

Medlem
Vi ska åka ett jättegäng med familjer till kittelfjäll med aktivitetsfixarna ( www.aktivitetsfixarna.se ). Så jag undrar såklart om nån har åkt med dom till resemålet i fråga. Resan sker v.8, med sovbuss från Norrköping upp till snön och 6 skiddagar. Det ska tydligen ingå bla. halvpension i form av bufféer, del i 4/2 bäddsrum och pist/offpist guidning. Låter ju bra på papperet, men är det nån som har lite mer ingående info? Är det vettig och god mat? Hur är standarden på rummen? Och framför allt, får man den bästa offpisten serverad på silverfat redan under guidning? Eller visar dom kanske bara dom allra lättillgängligaste och sparar godbitarna till sig själva?
All tänkbar info välkomnas.

Har varit ett antal ggr med Aktivitetsfixarna till Kittelfjäll och mina svar till dig är som förljer:
1, Maten brukar vara kanon. Den varieras dock inte så mycket så den som åker flera ggr per säsong kan snart matsedeln.
2, Standarden på rummen är låg men det finns några rum som är lite finare. Men vad gör väll det man är väll inte där för att ligga på rummet eller?
3, Guiderna brukar inte hålla på dom bästa ställena men guidningarna måste givetvis anpassas efter dom som är med. Guiderna brukar fortsätta åka med resenärerna även efter guidningarna oftast men vem vet ibland kanske dom smiter iväg till nått hemligt ställe.
Den bästa åkningen är förövrigt oftast från mitten av januari till mitten av februari om det är pudret man vill åt.
Har själv två resor bokade redan till Kittelfjäll i vinter och fler lär det bli.

Mer prisvärd resa går inte att hitta! Har själv åkt med 4ggr och har fått grym åkning. Om man vill hajka en 15-30min kan man hitta riktigt stor åkning.

Testade även CatTrax där uppe förra året, riktigt bra och kan klart rekomenderas
Ok, standarden på boendet är väl inte den högsta men som sagt det är inte därför man åker dit.....

Tack för infon! Låter riktigt bra. Självklart bryr jag mig personligen inte om standarden på rummen, men det är som sagt hela familjer som åker.
En till sak, hur gör man smidigast med lunchen? Är det enorma lass med mackor som gäller?

Tillbaka
Topp