Med Nortlander till Val Thorens

sboss

Ny medlem
Tjao freeride!

Jag o två polare har bokat resa med Nortlander till Val Thorens i vinter. Har dock mest läst negativa recensioner om detta bolag på forumet. Skulle va gött om någon kunde skriva nått positivt om resan och Nortlander?
I värsta fall gäller öppet köp fortfarande;)...

ha d

Senast ändrad:
vad ar det som skulle vara daligt?? servicen fran reseledarna som du antagligen inte kommer anvanda anda? den maktiga Powder bossen lar ju knappast hanga med pa pistvisning.. jag har rest med nortlander och det var helt ok

Senast ändrad:
Jag har rest med Nortlander tre gånger och det har varit ganska varierande kvalitet måste jag säga. Sist var det inget vidare, med en guide som varken ville eller kunde svara på några frågor och där mycket gick fel. Var dock i Val Thorens med Nortlander för två år sedan och då var det helt ok, inga problem alls och bra guider. Det är nog så att man kan ha tur eller otur och det gäller nog alla resebolag. Jag kommer åka med Nortlander igen eftersom de har bra priser.
Lisa

Nja, northlander r ¨så där. Det bästa är att du får fritt inträde till Malaysia, kanske bästa nattklubben i hela alperna och överlägsen i val.t . Åkningen hittar du rätt enkelt själv, vi behövde inte använda oss av deras guider när vi var där och fick åka en hel massa puder.

haha det är alltid gratis inträde på malaysia var där förra vintern, haha hur kan du säga att malaysia är alpernas bästa nattklubb det kan vara det svettigaste och äckligaste stället jag varit på samma musik varje kväll och liveband fram till 24.00 typ. men annars var nortlander rätt schysst i val thorens trevlig picknick med mycket öl det var nice!

jag var där med northlanders förr ret jävligt bra va det måste jag säga alla var trevliga å de e bara å kötta ;) Som sagt kör ppå malaysia fetaste stället det va strippor på baren och dj å lajvband varje kväll sjukt trevligt

Okej låter bra. blir nog inget avbokande då(: Någon off-pist repa som kan rekomenderas (förutom de som redan ligger ute på freeride)?

Det har en go kille med affro här nere, men försök se förbi deras otroligt fula jackor. Det är ju trots alt inte deras fel utan chefens skeva etiska syn.

Hälsningar från Val T

Jag åkte med Northlanders för 2 år sedan ner till Livingo och jag har nog aldrig varit med om bättre reseledare, dom följde med oss ut och festade samt hade bra aktivteter allt från pickninc med massa öl och mackor, krogrunda snaps i varje bar, skidåkning, mm
hade skitkul där nere.

Åkt med nortlander 2 år. Första året till Les Deux Alps och andra året till Val Thorens. Till Les 2 Alps var det sjukt roligt, de var fett entusiastiska och hittade på nya saker varje kväll.
Resan till Val Thorens var kul pga vi var så många som kände varandra. Har dock aldrig varit med om sämre service. De brydde sig ingenting, var otrevliga och svårtillgängliga. Riktigt dålig service faktiskt.
Val thorens äger dock annars... Är i Whistler nu. Kan ju säga att man saknar After Skin på Tango..

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp