Medelåkare med Nordica Hell&Back?

kaffetant

Ny medlem
Hej.
Fick ett par Hell&Back skidor i födelsedagspresent eftersom dem var väldigt nedsatta i pris, samt det var dem enda "vettiga" skidorna som fanns kvar.
Jag har alltså chansen att byta/lämna tillbaka dem 1 år framåt om jag inte använder dem.
Frågan är då om det är värt att satsa på dem skidorna eller byta dem mot något som passar mig bättre.
Jag har alltid hyrt skidor och kört medel/avancerad och känner ju att jag kan åka skidor hyfsat. Är inget proffs men inte helt ute och cyklar heller.
Varierar åkningen väldigt mycket, kan inte riktigt säga vilken åkstil jag har mest, utan åker så jag känner för dagen! Jag kör inte så mycket park dock. :)

Så ska jag behålla eller lämna tillbaka och satsa på annat?
Eller är det värt att hyra tills jag känner att jag kan köpa ett par riktigt vettiga skidor som jag klarar av att leverera med?

Tror du komemr gilla skidan. Hell&back är väldigt lättåkt och fungerar i de flesta fören. De har ett fint skär i pisten och flyter bra utanför med sin rocker och breda tip.

Nej, jag tror inte att de är för svåra.

Vad åker du vanligtvis på för skidor idag?
Och var/när?

Har hyrt skidor och kört medel och avancerad. Är rätt usel på skidmodeller och liknande har aldrig satt mig in i det!
Jag åker överallt förutom park. blir nån vecka i sälen eller liknande, en vecka i alperna och sen ett par dagar i en närmre backe!

Hell and Back fungerar utmärkt där du ofta åker.

En svaghet, jmf med en "pistskida av bättre snitt" är att den inte är lika vridstyv, står du på hårt och med mycket vinklar så släpper den lätt i framänden. Fast det tycker jag gäller samtliga liknande skidor.

För normal åkning i pist fungerar den dock mycket bra.
Uppkört, mjukt, slaskigt, en jättefin skida.
Utanför, alldeles utmärkt.

Jonny_S sa:
Hell and Back fungerar utmärkt där du ofta åker.

En svaghet, jmf med en "pistskida av bättre snitt" är att den inte är lika vridstyv, står du på hårt och med mycket vinklar så släpper den lätt i framänden. Fast det tycker jag gäller samtliga liknande skidor.

För normal åkning i pist fungerar den dock mycket bra.
Uppkört, mjukt, slaskigt, en jättefin skida.
Utanför, alldeles utmärkt.
Tack för hjälpen!
Då får jag behålla dem och gå vidare till nästa problem...
Pjäxor och bindningar! Antar det inte är värt att starta ny tråd då jag får bra hjälp här!:)
Är det rekommenderat att beställa från nätet nu när det är billigt eller ska jag prata och prova ut i en butik när sortimentet fylls på i vinter igen?

Tillbaka
Topp