Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Medelfeta skidor?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Mountain_Man" data-source="post: 811907" data-attributes="member: 13863"><p>Du har skrivit en föredömligt omfattande beskrivning av dina behov ... du får ursäkta men det känns som vi redan haft 17 liknande trådar den sista tiden!</p><p></p><p>Men, men, jag kan väl dra mitt strå till stacken ... Jag har själv nyligen införskaffat ett par K2 Sidestash i 188 cm monterat med Dynafit FT12 för allroundkörning. Fokus på offpist och toppturer/alpin turåkning men det blir även en hel del liftåkning och en och annan pist som ska strimlas. Jag är något längre och tyngre än du.</p><p></p><p>Jag tror (har inte kört dem ännu) att Sidestash är den perfekta kompromissen för mig när det gäller att få en tillräckligt fet skida för avancerad utförsskörning samtidigt som den inte ska vara allt för tung och klumpig när jag sretar uppför sluttningarna för egen maskin. Skidan är relativt styv (både i flex och vrid) vilket gör att den bör fungera utmärkt även i pist och hård offpist.</p><p></p><p>Av de K2 skidor du nämner är alltså Sidestash mitt tips. Hardsiden är onödigt smal (tillför egentligen inget väsentligt), Coombacken är onödigt mjuk och är inte optimal för en tyngre åkare på hårdare underlag (läs pist).</p><p></p><p>Om du köper ett par Sidestash och förser dem med ett par Marker Tour F12 och kompletterar med ett par stighudar tror jag du får en utrustning som kan passa dina behov riktigt bra. Hur hård skidåkning Marker Tour håller för är väl lite osäkert, men på papperet bör de klara dina behov.</p><p></p><p>/MM</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Mountain_Man, post: 811907, member: 13863"] Du har skrivit en föredömligt omfattande beskrivning av dina behov ... du får ursäkta men det känns som vi redan haft 17 liknande trådar den sista tiden! Men, men, jag kan väl dra mitt strå till stacken ... Jag har själv nyligen införskaffat ett par K2 Sidestash i 188 cm monterat med Dynafit FT12 för allroundkörning. Fokus på offpist och toppturer/alpin turåkning men det blir även en hel del liftåkning och en och annan pist som ska strimlas. Jag är något längre och tyngre än du. Jag tror (har inte kört dem ännu) att Sidestash är den perfekta kompromissen för mig när det gäller att få en tillräckligt fet skida för avancerad utförsskörning samtidigt som den inte ska vara allt för tung och klumpig när jag sretar uppför sluttningarna för egen maskin. Skidan är relativt styv (både i flex och vrid) vilket gör att den bör fungera utmärkt även i pist och hård offpist. Av de K2 skidor du nämner är alltså Sidestash mitt tips. Hardsiden är onödigt smal (tillför egentligen inget väsentligt), Coombacken är onödigt mjuk och är inte optimal för en tyngre åkare på hårdare underlag (läs pist). Om du köper ett par Sidestash och förser dem med ett par Marker Tour F12 och kompletterar med ett par stighudar tror jag du får en utrustning som kan passa dina behov riktigt bra. Hur hård skidåkning Marker Tour håller för är väl lite osäkert, men på papperet bör de klara dina behov. /MM [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Medelfeta skidor?
Tillbaka
Topp