Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Medelfeta skidor?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Lima-ko" data-source="post: 812916" data-attributes="member: 15091"><p>En komplimang, jojo, vad har jag gjort för att förtjäna detta Hasse...=)!?</p><p></p><p>Prophet 115 är egentligen snarlik många andra lagg med den stora skillnaden att de inte är ett par jäkla tåg. No offense, men JAG, alltså min högst personliga åsikt, avskyr verkligen när man kommer i bra fart i god rörelseberedskap och kantar skidan enligt skolbokens alla regler och det händer inte ett skit, för att skidan har en svängradie på 80 m (ja, jag överdriver). Så förbannat tråkigt!</p><p></p><p>Därför kommer JAG mest troligt att aldrig (gillar inte att använda det ordet men ibland får det gå) köra på något stort och styvt som inte svänger ett skit, det är för tråkigt helt enkel. Jag vill ha en radie under 25 m, gärna runt 20. </p><p>Nu tänker säkert en del, men vadå, vad snackar han om (åhhh, Hendryxåkare, ostabila, slalomcarvers, jag vill inte ha en skida som svänger av sig självt, de är för spårvilliga, bla bla), jag kan svänga med mina 197 cm Katana hur bra som helst, måhända, med en sladdande sväng. </p><p></p><p>Det är dock inte så jag jobbar, jag lever efter devisen:</p><p>Every turn is a sign of happiness, and a sladdande sväng är inte even close av så kulish som en dynamisk sväng på rent skär (på Skidlärarexamen även kallad supersväng).</p><p></p><p>PS. Blev lite av en propagandatråd för Prophet 115, det var inte alls min mening. </p><p>Däremot kan man dra lite nytta av vad jag skrev, att vi har alla väldigt olika preferenser för vad vi vill att våra skidor ska prestera. Därför kommer en sådan här frågelåda, med Freerides lärda och till viss del de som tror att den som skriker högst har rätt, aldrig ersätta dina personliga erfarenheter eller framtida test. Visst, en del har inte möjlighet att pröva skidorna innan de köper dem. Då kan jag lugna er, är man en bra skidåkare kan man i stort sett lära sig åka på det mesta, och är det svårt i början, låt det vara det, då har man helt gratis fått ett mål att sträva emot.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Lima-ko, post: 812916, member: 15091"] En komplimang, jojo, vad har jag gjort för att förtjäna detta Hasse...=)!? Prophet 115 är egentligen snarlik många andra lagg med den stora skillnaden att de inte är ett par jäkla tåg. No offense, men JAG, alltså min högst personliga åsikt, avskyr verkligen när man kommer i bra fart i god rörelseberedskap och kantar skidan enligt skolbokens alla regler och det händer inte ett skit, för att skidan har en svängradie på 80 m (ja, jag överdriver). Så förbannat tråkigt! Därför kommer JAG mest troligt att aldrig (gillar inte att använda det ordet men ibland får det gå) köra på något stort och styvt som inte svänger ett skit, det är för tråkigt helt enkel. Jag vill ha en radie under 25 m, gärna runt 20. Nu tänker säkert en del, men vadå, vad snackar han om (åhhh, Hendryxåkare, ostabila, slalomcarvers, jag vill inte ha en skida som svänger av sig självt, de är för spårvilliga, bla bla), jag kan svänga med mina 197 cm Katana hur bra som helst, måhända, med en sladdande sväng. Det är dock inte så jag jobbar, jag lever efter devisen: Every turn is a sign of happiness, and a sladdande sväng är inte even close av så kulish som en dynamisk sväng på rent skär (på Skidlärarexamen även kallad supersväng). PS. Blev lite av en propagandatråd för Prophet 115, det var inte alls min mening. Däremot kan man dra lite nytta av vad jag skrev, att vi har alla väldigt olika preferenser för vad vi vill att våra skidor ska prestera. Därför kommer en sådan här frågelåda, med Freerides lärda och till viss del de som tror att den som skriker högst har rätt, aldrig ersätta dina personliga erfarenheter eller framtida test. Visst, en del har inte möjlighet att pröva skidorna innan de köper dem. Då kan jag lugna er, är man en bra skidåkare kan man i stort sett lära sig åka på det mesta, och är det svårt i början, låt det vara det, då har man helt gratis fått ett mål att sträva emot. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Medelfeta skidor?
Tillbaka
Topp